بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

سامانه ثبت شرکت
اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند. و لاجرم دولت و در کنار آن شرکت های خصوصی به سمت بهره گیری از انواع مختلف فناوری های اطلاعاتی سوق پیدا کردند ، هرچند که در ابتدا تحولات ، موفقیت ها ، شکست ها ، چالش ها و مقاومت های فراوانی را از سر گذراندند. به اثبات رسیدن ضرورت و نقش سامانه های الکترونیکی ، و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمان ها در سطح جهان ، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را بر آن داشته تا از آن به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و مؤثر در امر تصمیم گیری بهره گیرند ؛ که سازمان “اداره ی ثبت شرکت ها” یکی از این سامانه هاست. اداره ی ثبت شرکت ها با استفاده ی سنجیده و آگاهانه از فناوری های اطلاعاتی سعی کرده تا با ایجاد این سامانه جدا از هموار کردن راه ، و ابزاری برای اثر بخشی و توسعه ی بیشتر ؛ به مبارزه با فساد و نظارت و شفافیت بیشتر هم کمک کند.

پس با توجه به اینترنتی‌شدن روند ثبت یک شرکت ، این کار دیگر کاری طاقت‌ فرسا نیست. با الکترونیکی شدن روند ثبت شرکت و مطالعه ی راهنمای سامانه ی ثبت شرکت ها می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید. این راهنما به چگونگی تهیه ی کلیه ی مدارک و اقدامات قانونی ثبت شرکت و پیگیری آن می‌پردازد.
اولین قدمی که می بایست برای ثبت شرکت تجارتی خود ، قبل از وارد شدن به سامانه بردارید ، مشخص کردن سهامداران و درصد سهام هریک از آن هاست. زیرا که صاحبان اصلی شرکت سهامداران اند که به نسبت سرمایه و آورده شان در سود یا زیان شرکت شریک اند. از طرف دیگر در گوشه ی ذهن تان به دنبال نام مناسب که حداقل تشکیل شده از سه جز باشد بگردید. و در کنار آن گواهی عدم سوپیشینه ی مدیران و بازرسین مدنظرتان را با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی ده ، قبل از ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها آماده کنید و گواهی برابراصل مدارک شناسایی شان را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید.

طبقه بندی موضوعی

افراد پس از ثبت شرکت ملزم به انجام یکسری اقدامات می باشند که جهت آغاز فعالیت قانونی شرکت الزامی می باشد یکی از این اقدامات ضروری که افراد پس از ثبت شرکت ملزم به انجام آن می باشند تایین حوزه مالیاتی است.


تعیین حوزه مالیاتی جهت  فعالیت هایی از قبیل دریافت کد اقتصادی ، مزایدات ، اخذ کارت بازرگانی ، اخذ تسهیلات بانکی ،وغیره …..ضروری می باشد. این مطلب با هدف بررسی این موضوع تهیه گردیده است جهت ورود مناسب به این مطلب به ارائه تعاریفی از مالیات، حوزه مالیاتی خواهیم پرداخت و مدارک لازم جهت تایین حوزه مالیاتی را بررسی خواهیم کرد:


مالیات چیست ؟

مالیات به هزینه ایی اطلاق می گردد که توسط نهادهای دولتی و قانونی در سطوح محلی منطقه ایی یا ملی از سوی قانون گذار تایین می گردد و از راه این درآمد برخی از هزینه‌های مالی فعالیت‌های دولت و خدمات عمومی تامین می شود. مشمولین پرداخت مالیات در یک جامعه افرادی از قبیل فعالان کسب‌وکارهای مشمول پرداخت مالیات و یا مصرف‌کنندگان نهایی محصولات و ارائه دهندگان و استفاده کنندگان خدمات . …….می باشند. توجه داشته باشید که پرداخت مالیاتِ تعیین‌شده از سوی قانون گذار یک وظیفه‌ی اجباری محسوب می‌شود.


تعیین حوزه مالیاتی

هر شرکتی پس از ثبت و تاسیس باید حداکثر ظرف یک ماه پس از صدور اگهی به ادراه دارایی مراجعه و اقدام به تعیین حوزه مالیاتی شرکت نماید و پرونده تشکیل نماید  و سپس کد اقتصادی دریافت کند .


تشکیل پرونده مالیاتی برای افراد حقوقی به دلایل ذیل دارای اهمیت می باشد:

1-پس از ثبت شرکت و آغاز فعالیت، داشتن پرونده مالیاتی لازم است  چرا ک بدون دریافت آن نمی توان نسبت به اخذ کد اقتصادی اقدام نمود . لذا شرکت قادر به انعقاد قرارداد رسمی نمی باشد.


2-در صورت عدم اقدام به دریافت پرونده مالیاتی شرکت ها نمی توانند در پایان سال مالی، اظهارنامه مالیاتی فعالیت یا عدم فعالیت خود را به اداره دارایی تسلیم نمایند و این خود دلیل بروز مشکلات قانونی و مالیاتی برای شرکت خواهد بود.


3-چنانچه شرکت در موعد مقرر نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی اقدام ننماید مشمول جرائم مربوطه خواهد بود که مقدار و شرایط آن در( قانون مالیات های مستقیم )ذکر گردیده است.


4-چنانچه اشاره شد اخذ کد اقتصادی جهت هر فعالیتی قانونی در شرکت الزامی است.


مدارک لازم جهت تشکیل پرونده مالیاتی

1-اصل و تصویر اساسنامه شرکت


2-اصل و تصویر آگهی تاسیس


3-اصل و تصویر شناسنامه مدارک هویتی اعضای هیات مدیره (شناسنامه و کارت ملی )


4-اصل و تصویر شرکتنامه و اظهارنامه و تقاضانامه شرکت


5-اصل و تصویر آگهی تغییرات


6-تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت ( دفتر چه ثبت نام اشخاص حقوقی)


7-اصل و تصویر کارت ملی کلیه اعضای هیات مدیره


8-کپی فیش تلفن محل شرکت


9-کپی سند مالکیت یا اجاره نامه به نام شرکت


10-اصل گواهی امضای صاحبان امضای مجاز تایید شده در دفترخانه اسناد رسمی


11-اصل فیش واریز دو در هزار مبلغ سرمایه اولیه شرکت در بانک ملی


نکته : چنانچه پس از اخذ شماره اقتصادی در اطلاعات هویتی اشخاص تغییراتی به وجود آید می بایست نسبت به ثبت تغییرات و اصلاح کارت اقدامات لازم به عمل آید .



لینک منبع در وب سایت بانک اطلاعات ثبتی

http://companyregisterir.com/

  • بانک اطلاعات ثبتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی