بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

سامانه ثبت شرکت
اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند. و لاجرم دولت و در کنار آن شرکت های خصوصی به سمت بهره گیری از انواع مختلف فناوری های اطلاعاتی سوق پیدا کردند ، هرچند که در ابتدا تحولات ، موفقیت ها ، شکست ها ، چالش ها و مقاومت های فراوانی را از سر گذراندند. به اثبات رسیدن ضرورت و نقش سامانه های الکترونیکی ، و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمان ها در سطح جهان ، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را بر آن داشته تا از آن به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و مؤثر در امر تصمیم گیری بهره گیرند ؛ که سازمان “اداره ی ثبت شرکت ها” یکی از این سامانه هاست. اداره ی ثبت شرکت ها با استفاده ی سنجیده و آگاهانه از فناوری های اطلاعاتی سعی کرده تا با ایجاد این سامانه جدا از هموار کردن راه ، و ابزاری برای اثر بخشی و توسعه ی بیشتر ؛ به مبارزه با فساد و نظارت و شفافیت بیشتر هم کمک کند.

پس با توجه به اینترنتی‌شدن روند ثبت یک شرکت ، این کار دیگر کاری طاقت‌ فرسا نیست. با الکترونیکی شدن روند ثبت شرکت و مطالعه ی راهنمای سامانه ی ثبت شرکت ها می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید. این راهنما به چگونگی تهیه ی کلیه ی مدارک و اقدامات قانونی ثبت شرکت و پیگیری آن می‌پردازد.
اولین قدمی که می بایست برای ثبت شرکت تجارتی خود ، قبل از وارد شدن به سامانه بردارید ، مشخص کردن سهامداران و درصد سهام هریک از آن هاست. زیرا که صاحبان اصلی شرکت سهامداران اند که به نسبت سرمایه و آورده شان در سود یا زیان شرکت شریک اند. از طرف دیگر در گوشه ی ذهن تان به دنبال نام مناسب که حداقل تشکیل شده از سه جز باشد بگردید. و در کنار آن گواهی عدم سوپیشینه ی مدیران و بازرسین مدنظرتان را با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی ده ، قبل از ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها آماده کنید و گواهی برابراصل مدارک شناسایی شان را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید.

طبقه بندی موضوعی

استفاده از اسامی خارجی برای ثبت برند

دوشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۲۳ ق.ظ

آیا می توان برای ثبت برند از اسامی خارجی استفاده نمود

هنگامی که از برند یا علامت تجاری صحبت می کنیم ،اطلاع دقیقی از زمان رواج آن در دسترس نمی باشد چراکه تلاش برای اعلام مالکیت افراد به زمان های بسیار دور باز می گردد به طور مثال سفال گری که در گذشته های دور نام خود را بر ظروف ساخته شده حک می کرد به گونه ایی جهت معرفی محصولات خود و هویت آنها در میان افراد و بازار کار تلاش می نموده است .با ذکر این مثال می توان دریافت که استفاده از برند با شکل سنتی خود دارای پیشینه ایی بسیار طولانی است ،لکن امروزه ثبت علامت تجاری در چهارچوب قانون انجام می گیرد و تمامی نقاط جهان دارای قوانین خاص خود برای ثبت کردن برند یا علامت تجاری می باشد ،یکی از مهمترین ابعاد ثبت کردن برند استفاده از آن در سطح جهانی و بین المللی است ،جهت این منظور بعضا لازم است که برند با اسامی خارجی ثبت گردد، پرسش اینجاست که آیا امکان این نامگذاری با اسامی خارجی در قانون کشور ما وجود دارد؟یا خیر؟

بنا بر قوانین، اداره مالکیت معنوی به عنوان متولی ثبت برند در ایران شناخته می شود . که افراد با رعایت قوانین می توانند علامت تجاری یا برند خود را در این اداره به ثبت برسانند. یکی از این قوانین ،قوانین مربوط به انتخاب نام برند می باشد که جهت انتخاب نام لازم است قوانین و مقرارتی رعایت شود.

در رابطه با استفاده از اسامی خارجی ،در صورتی که صاحب برند به دلایل اقتصادی و تجاری و شرایط شرکت خود با سایر شرکت ها و نهاد های بین المللی در ارتباط باشد و یا متولی صادراتی و وارداتی باشد با ارائه کارت بازرگانی می تواند برند خود را با استفاده از اسامی خارجی به ثبت برساند ، بنابراین افرادی که خواهان ثبت کردن برند نام خارجی هستند باید حتما به همراه درخواست و اظهارنامه ثبت علامت تجاری خود کارت اقتصادی شرکت و یا شخص خود را هم ارائه نمایند و اشخاص حقیقی و حقوقی که کارت بازرگانی نداشته باشند اجازه ثبت برند و یا علامت تجاری خارجی نخواهند داشت.

با توجه به قوانین در صورتیکه کارت بازرگانی ارائه گردد می توانید در درخواست ثبت خود علامتی را درخواست نمایید که از حروف لاتین در ان استفاده شده باشد. تفاوتی ندارد که این حروف فارسی باشند که به لاتین نوشته شده اند و یا اینکه بطور کلی ریشه لاتین داشته باشند.

این بدین معناست که چه کلمه ایی فارسی با حروف لاتین نوشته شود و چه کلمه از اساس لاتین و یا زبان دیگری باشد ،ارائه کارت بازرگانی به همراه سایر مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند الزامی است.

همچنین توجه داشته باشید که جهت ثبت کردن برند فارسی استعلام برند یا نام انتخابی شما در داخل از کشور انجام خواهد شد لکن در صورتی که با ارائه کارت بازرگانی از اسامی خارجی یا لاتین استفاده نمایید ، درخواست شما طبق قوانین و شرایط بین المللی برند هم بررسی خواهد شد و لازم است که استعلام گردد که مشابه برند شما در هیچ کشور دیگری ثبت نشده باشد. همچنین شرایط برند شما می بایست مطابق با استاندارد های توافقنامه مادرید و پروتکل الحاقی آن باشد. با توجه به این موارد ثبت برند با نام بین المللی نیاز به صرف زمان بیشتری خواهد داشت البته این امر موجب پرداخت عوارض و مالیات برای مجموعه شما نخواهد شد.

  • بانک اطلاعات ثبتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی