بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

سامانه ثبت شرکت
اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند. و لاجرم دولت و در کنار آن شرکت های خصوصی به سمت بهره گیری از انواع مختلف فناوری های اطلاعاتی سوق پیدا کردند ، هرچند که در ابتدا تحولات ، موفقیت ها ، شکست ها ، چالش ها و مقاومت های فراوانی را از سر گذراندند. به اثبات رسیدن ضرورت و نقش سامانه های الکترونیکی ، و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمان ها در سطح جهان ، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را بر آن داشته تا از آن به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و مؤثر در امر تصمیم گیری بهره گیرند ؛ که سازمان “اداره ی ثبت شرکت ها” یکی از این سامانه هاست. اداره ی ثبت شرکت ها با استفاده ی سنجیده و آگاهانه از فناوری های اطلاعاتی سعی کرده تا با ایجاد این سامانه جدا از هموار کردن راه ، و ابزاری برای اثر بخشی و توسعه ی بیشتر ؛ به مبارزه با فساد و نظارت و شفافیت بیشتر هم کمک کند.

پس با توجه به اینترنتی‌شدن روند ثبت یک شرکت ، این کار دیگر کاری طاقت‌ فرسا نیست. با الکترونیکی شدن روند ثبت شرکت و مطالعه ی راهنمای سامانه ی ثبت شرکت ها می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید. این راهنما به چگونگی تهیه ی کلیه ی مدارک و اقدامات قانونی ثبت شرکت و پیگیری آن می‌پردازد.
اولین قدمی که می بایست برای ثبت شرکت تجارتی خود ، قبل از وارد شدن به سامانه بردارید ، مشخص کردن سهامداران و درصد سهام هریک از آن هاست. زیرا که صاحبان اصلی شرکت سهامداران اند که به نسبت سرمایه و آورده شان در سود یا زیان شرکت شریک اند. از طرف دیگر در گوشه ی ذهن تان به دنبال نام مناسب که حداقل تشکیل شده از سه جز باشد بگردید. و در کنار آن گواهی عدم سوپیشینه ی مدیران و بازرسین مدنظرتان را با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی ده ، قبل از ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها آماده کنید و گواهی برابراصل مدارک شناسایی شان را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید.

طبقه بندی موضوعی

۲۰ مطلب در اسفند ۱۳۹۶ ثبت شده است

نقشه برداری چیست ؟

نقشه برداری یکی از مهارت های پر کاربرد علوم مهندسی می باشد ،این مهارت عبارت است از انتقال اطلاعات مکانی یا داده ها به صفحات کاغذی و یا صفحات مونیتور با رعایت اصول و ضوابط و استفاده از نماد ها و سمبل های از پیش تایین شده که جهت نمایش اطلاعات مکانی و یا… از آن استفاده می شود.

 

در تعریف دیگری از نقشه چنین آمده است که نقشه تصویری قائم از سطح زمین بر سطح صاف کاغذ نقشه کشی یا مونیتور می باشد. نقشه ها باتوجه به خصوصیات کاربردی و نیاز افراد و اهداف آنها از رسم آن به شکل های گوناگون رسم می گردند.

 

به طور معمول عملیات نقشه‌برداری دارای دو مرحله می باشد:

مرحله برداشت  : اندازه‌گیری و محاسبه و ارائه نتایج کار است (با استفاده از دستگاه هایی مانند توتال استیشن ، تئودولیت ها ، جی پی اس و …)

مرحله رسم نقشه : با توجه به اطلاعات بدست آمده از مرحله برداشت.

 

جهت آغاز فعالیت رسمی و قانونی در این رشته ثبت شرکت یکی از اقدامات حائز اهمیت می باشد ،برای ثبت شرکت در ابتدا لازم است با توجه به موضوع فعالیت مجموعه قالب تجاری مورد نظر را انتخاب نمایید ، قالب های سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود جهت ثبت شرکت نقشه برداری مناسب می باشد.

 

شرایط ثبت شرکت نقشه برداری

1-جهت ثبت یک شرکت  ایران، قوانین حضور حداقل تعداد دو شریک را لازم دانسته است . از آنجا که یک شخص نمی تواند به تنهایی شرکت تشکیل دهد بنابراین تاسیس شرکت مستلزم شراکت دو یا چند شریک می باشد. لیکن قانون محدودیتی برای سقف تعداد شرکاء تعیین نکرده است.

 

2-حداقل سرمایه جهت ثبت یک شرکت یک میلیون ریال برابر با یکصد هزار تومان تایین گردیده است.

 

3- در ثبت شرکت سهامی خاص قانون تودیع حداقل 35% سرمایه را به صورت نقدی به حساب شرکت نزد بانک های متعتبر لازم دانسته است.

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت نقشه برداری

1-کپی مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی )

 

2-آماده سازی کلیه تمامی مدارک ثبتی شرکت شامل اساسنامه ، اظهارنامه

 

3-تعیین سهامداران و میزان سهام آن ها

 

4-تعیین مدیران شرکت و سمت آن ها ( مدیر عامل ، رییس هیات مدیره ، نایب رییس هیات مدیره )

 

5-ارائه اسامی اشخاصی که حق امضا دارند.

 

6-تعیین بازرسین شرکت ( مخصوص شرکت های سهامی خاص)

 

7-امضای اقرار نامه شرکت

 

8-گواهی عدم سوء پیشینه ( تمام اعضای هیات مدیره ، سهامداران ، بازرسین )







  • بانک اطلاعات ثبتی

فناوری اطلاعات و ارتباطات چیست؟

از دوران ما با عنوان عصر ارتباطات یاد می شود و این بدین معناست که امروزه بر قراری ارتباط و ارسال اطلاعات در سطح جهان به آسانی مهیاست . فن آوری ارسال اطلاعات و ارتباط جوامع در سال های اخیر گسترش بسیاری داشته است و همچنین دستخوش تغییراتی نیز گردیده است بگونه‌ای که امروزه داده‌ها و اطلاعات بسرعت و در زمانی غیرقابل تصور به تمامی نقاط جهان منتقل و در دسترس استفاده کنندگان قرار می‌گیرد.

اطلاعات منشا دانایی و بصیرت انسان هاست و نقش حائز اهمیتی در رشد و پیشرفت جوامع خواهد داشت ،بنا بر این هدف از بکار گرفتن فن آوری اطلاعات در جوامع افزایش اگاهی در انسان هاست . فن آوری اطلاعات دارای سه محور اصلی در علوم سخت افزار ، نرم افزار و فکر افزار می باشد و این موارد در کلیه عرصه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی مشهود است  . فن آوری اطلاعات را به بیان ساده می توان به بخش اصلی تقسیم نمود:

-فناوری : کاربردی کردن علم

-پردازش : مدیریت بر روی اطلاعات

-اطلاعات : داده های پردازش شده

و به طور کلی می توان گفت که فن آوری پردازش اطلاعات علمی است که از آن برای مدیریت و پردازش اطلاعات استفاده می گردد.

اهمیت علوم فناوری اطلاعات

امروزه بسیاری از امور توسط علوم فن آوری اطلاعات بسیار آسان تر و به صورت اتوماتیک انجام می پذیرد. کارشناسان این رشته در زمینه داده های حساس و ایجاد شبکه های کامپیوتری اختصاصی و مهندسی فعال هستند و پیشرفت آنان در این حوزه به اتوماتیک سازی فرآیند های زیر منجر گردیده است:

1-مدیریت تمام سیستم ها

2- تولید وتغییر اطلاعات حساس

3-توسعه فرهنگی و ارتباطات

4- روان سازی فرآیندهای تجاری و ارتقای به موقع

 شرح وظایف مجموعه های فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات

1-تهیه و تدوین طرح های جامع در زمینه شبکه ارتباطات بر اساس الزامات،نیازها،استانداردها،و ضوابط

2-فراهم کردن امکانات لازم جهت تامین نیازهای متقاضیان شبکه های خصوصی کلان

3-تهیه و تصویب دستورالعمل ها،ضوابط،معیارها و استانداردهای فنی و تخصصی مورد نیاز در زمینه تاسیس،توسعه،نگهداری و بهره برداری از شبکه ارتباطات

4-مدیریت،برنامه ریزی و پیاده سازی آموزش های تخصصی خاص به منظور توسعه مهارت های لازم

5- اقدام در جهت حفظ امنیت شبکه و حفاظت از حقوق مشترکان در چارچوب قوانین و مقررات کشور

6- عضویت در نهادها و انجمن های تخصصی ملی و بین المللی و شرکت در کنفرانس های مربوطه به منظور کسب و تبادل اطلاعات تخصصی ارتباطات

جهت ثبت شرکت فن آوری اطلاعات و ارتباطات ملزم به اخذ مجوز از وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات (شرکت مخابرات ) می باشید همچنین در ارتباط با  انتخاب قالب مناسب جهت ثبت این نوع شرکت می بایست اشاره نمود که شرکت فن آوری اطلاعات و ارتباطات در دو قالب شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود قابل ثبت می باشد.

شرایط ثبت شرکت فناوری اطلاعات سهامی خاص

1-مطابق ماده 3 لایحه اصلاحی قانون تجارت حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص 3نفر می باشد.(دو نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضا انتخاب شوند)

2-حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد(ماده 5لایحه اصلاحی قانون تجارت)

3-حداقل 35درصد از سرمایه می باسیت نقدا پرداخت شود

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت فناوری اطلاعات سهامی خاص

1-تصویر برابر با اصل مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی سهامداران،مدیران و بازرسان)

2-اصل گواهی عدم سوءپیشینه کیفری جهت اعضای هیئت مدیر،مدیر عامل و بازرسان

3-اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط ،در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد

4-اقرارنامه امضاءشده

 شرایط لازم جهت ثبت شرکت فناوری اطلاعات با مسئولیت محدود

1- در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکا حداقل 2نفر می باشد

2-حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود صد هزار تومان است

3-در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیر عامل شرکت شده و مدیر عامل اقرار به دریافت آن نماید.

مدارک مورد نیازثبت شرکت فناوری اطلاعات با مسئولیت محدود به شرح ذیل می باشد

1-کپی مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)

2- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

3- اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها

4-امضای اقرارنامه

 

 



 ثبت شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات

 


  • بانک اطلاعات ثبتی

دارو چیست ؟

در دانش پزشکی به موادی که جهت درمان ،تسکین ،تشخیص و یا پیشگیری از بیماری به کار می رود و بر ساختار کارکرد بدن موجودات زنده تاثیر گذار است دارو گفته می شود .

 

این مواد در گذشته معمولا از گیاهان و بعضا از حیوانات استخراج می گردیده است لکن امروزه داروسازی به عنوان علمی با دامنه بسیار گسترده با استفاده از فرآیند شیمیایی مواد به ساخت فرمول و تولید انواع دارو می پردازد. دارو سازی به عنوان یکی از مهمترین علوم پزشکی از اهمیت ویژه ایی برخوردار است و به دلیل همین اهمیت و رابطه مستقیم آن با سلامت جامعه جهت فعالیت در این رشته و ثبت شرکت مرتبط در نخستین گام ملزم به اخذ مجوز از مرجع مربوط که در این مورد وزارت بهداشت می باشد هستید. در مرحله بعدی پس از تایین نام در اداره ثبت شرکت ها و اقدام برای ثبت شرکت دارویی با مراجعه به وزارت بهداشت و طی مراحل قانونی اخذ مجوز فعالیت در این حوزه نسبت به صدور آگهی تاسیس شرکت خود اقدام نماید.

 

صدور مجوز فعالیت و ثبت شرکت دارویی و شرکت پخش منوط به احراز شرایط مندرج در آیین نامه و تصویب کمیسیون قانونی ماده ۲۰ می باشد.نحوه ی اولویت بندی متقاضیان ثبت شرکت دارویی پخش استانی به این شکل است که در اعطای مجوز شرکت پخش استانی در شرایط یکسان اولویت با شرکت های تعاونی داروسازی خواهد بود و در صورت وجود چند متقاضی واجد شرایط اولویت بررسی بر اساس تقدم تاریخ ثبت درخواست می باشد.بدیهی است مطابق ماده ۱۰ آیین نامه،ثبت درخواست صرفاَ با ارایه ی کلیه ی مدارک لازم برای اخذ موافقت اصولی انجام خواهد پذیرفت.

 

 مدارک مورد نیاز برای اخذ موافقت اصولی تأسیس شرکت پخش دارو

1- درخواست کتبی اخذ موافقت اصولی شرکت پخش سراسری/استانی دارو

 

2- تصویر اساسنامه شرکت با موضوع فعالیت در خصوص توزیع دارو

 

3 – تصویر آگهی روزنامه رسمی تأسیس شرکت و تغییرات آن

 

4- گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل

 

5-نداشتن سابقه ی سوء فعالیت در امور دارویی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 

6- فرم تکمیل شده تعهدنامه شرکت

 

7- معرفی نامه کتبی معاونت غذا و داروی دانشگاه مربوطه

 

 شرایط لازم برای کلیه اعضای هیأت مدیره شرکت و مدیر عامل

1- تابعیت ایران طبق قانون مربوط

 

2- متدین به یکی از ادیان رسمی مندرج در قانون اساسی

 

3- ارایه برگ پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت از خدمات یا گواهی اشتغال کار نیروهای مسلح

 

4- حسن سابقه خدمت و فعالیت و توانمندی های لازم در حوزه دارو با تأیید کمیسیون قانونی

 

5- ارایه گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد

 

مدارک مورد نیاز جهت تمدید مجوز سراسری

1- درخواست کتبی مدیر عامل شرکت

 

2- تداوم شرایط مطلوب انبار و توزیع دارو

 

3- تداوم حضور فیزیکی و فعال مؤسسان فنی

 

4- همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونتهای غذا و داروی دانشگاههای مربوطه

 

5- افزایش شعب یا نمایندگی های شرکت به 20 شعبه

 

شرایط تمدید مجوز فعالیت پخش استانی

 

1- درخواست کتبی مدیر عامل شرکت

 

2-تداوم شرایط مطلوب توزیع و همکاری با دانشگاه مربوطه با تأیید معاونت غذا و دارو

 

3- تداوم حضور فیزیکی و فعال مسؤل فنی در شرکت

 

4- همکاری با وزارت بهداشت و درمان پزشکی و معاونت غذا و دارو




 ثبت شرکت دارویی

  • بانک اطلاعات ثبتی

رایانه عبارتی فارسی است که جایگزین کلمه بیگانه کامپیوتر استفاده می گردد ،رایانه در واقع  ماشین پردازش‌های سبک و سنگین است و پردازش فرآیندی است که توسط رایانه روی داده‌های خام صورت می گیرد تا آنها را به اهداف استفاده کنندگان نزدیک نماید. این دستگاه امروزه چنان با زندگی بشر آمیخته شده که انجام بسیاری از امور را بدون آنها نمی توان تصور نمود و هر روزه نیز حجم استفاده از آن افزایش می یابد. بنابراین فعالیت در این رشته دارای داوطلبین بسیاری می باشد و خوشبختانه جامعه با بازار کار بسیار وسیعی در این زمینه روبرو می باشد.

 

در صورت تمایل به فعالیت در این زمینه توجه داشته باشید که پس از طی مراحل ثبت شرکت نرم افزاری دریافت مجوز از سازمان ارتباطات و اطلاعات فناوری الزامی می باشد .

 

جهت دریافت این مجوز با در دست داشتن مدارک و اظهارنامه ثبت شرکت درخواست خود را به سازمان ارتباطات و اطلاعات فناوری تحویل نمایید و پس از طی مراحل قانونی در صورت کامل بودن مدارک و احراز شرایط مجوز خود را جهت آغاز فعالیت دریافت نمایید. چنانچه اشاره شد ثبت شرکت و داشتن شخصیت حقوقی جهت اقدام به دریافت مجوز ضروری است .جهت انتخاب قالب تجاری مناسب جهت فعالیت در این رشته ، فعالیت در تمامی قالب ها امکان پذیر می باشد لکن مناسب ترین قالبها جهت این موضوع شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص می باشد.

 

مراحل ثبت شرکت نرم افزاری مسئولیت محدود و سهامی خاص

1- نخستین گام جهت ثبت یک شرکت ایجاد یک توافقنامه بین شرکاء و تعیین مسئولیت هر فرد می باشد .

 

2- انتخاب نام مناسب جهت شرکت، جهت این منظور می بایست پنج نام به ترتیب اولویت و رعایت قوانین رایج بر انتخاب نام  در فرم نوشته شود و مورد تایید تمامی شرکاء قرار گیرد.

 

3-تادیه میزان سرمایه لازم برای شرکت با توجه به قالب مورد نظر. تفاوتی ندارد شرکت با مسئولیت محدود باشد یا سهامی خاص برای ثبت هر دو شرکت باید یک میلیون ریال سرمایه در نظر گرفته شود با این تفاوت که در شرکت سهامی خاص باید حداقل 35 درصد از سرمایه در حساب شرکت در همان ابتدا سپرده شود.

 

4-تهیه اساسنامه برای شرکت سهامی خاص و شرکتنامه برای شرکت با مسئولیت محدود

 

5-تهیه اظهارنامه ثبت شرکت

 

6-گواهی عدم سوء پیشینه همه شرکا و یا سهامداران شرکت

 

7-تشکیل جلسه مجمع عمومی موسسین و تایید همه مستندات تهیه شده توسط همه شرکا و یا سهامداران

 

8-قبول مسئولیت اعضا هیئت مدیره در همان جلسه مجمع عمومی موسسین

 

9-تعیین مدیر عاملی برای شرکت که شرایط لازم را داشته باشد و ترجیحا سابقه فعالیت مفید در این حوزه و یا رشته تحصیلی مرتبط با ان را داشته باشد

 

10-تعیین نفراتی که صاحبین امضا مجاز شرکت برای اسناد مهم باشند.

 

11-تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و تایید همه شرکا در همه صفحات صورتجلسه

 

12-تشکیل جلسه هیئت مدیره و تعیین سمت ها و مسئولیت ها در شرکت

 

13-تنظیم صورتجلسه هیئت مدیره و دریافت امضا همه اعضا

 

14-تهیه درخواست و یا تقاضانامه برای ثبت شرکت توسط مدیر عامل و یا هیئت مدیره

 

15-ثبت درخواست ثبت شرکت در سایت اداره ثبت شرکت ها به همراه همه مدارک و مستندات شرکت و مدارک شناسایی همه شرکا و مدیران

 

16-تایید مدارک و درخواست ثبت شرکت توسط اداره ثبت شرکت ها( در صورت رد این درخواست دلایل این موضوع قابل پیگیری است)

 

17-مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و پرداخت هزینه های ثبت شرکت

 

18-ثبت نهایی شرکت در اداره ثبت شرکت ها و دادن شناسه ملی و شماره ثبت شرکت

 

19-پرداخت هزینه های اگهی شرکت در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار

 

20-درج موضوع و خلاصه شرکت در روزنامه رسمی دادگستری و و یک روزنامه کثیر الانتشار

 

در انتها پس از طی مراحل ثبتی لازم است جهت تشکیل پرونده دارایی، دریافت دفاتر پلمپ و کد اقتصادی اقدام نمایید و فعالیت شرکت خود را آغاز نمایید.




ثبت شرکت رایانه ای

  • بانک اطلاعات ثبتی

یکی از مهمترین رشته هایی که ارتباط مستقیم با عمران و آبادانی کشورها دارد رشته مهندسی عمران می باشد ،مهندسین و متخصصین این رشته به ساخت و طراحی انواع سد، فرودگاه، جاده، برج، تونل، دکل های مخابرات، ساختمان های مقاوم در مقابل زلزله، سیل و آتش، نیروگاه های برق و مصالح سبک، ارزان و با کیفیت مناسب برای ساخت و ساز می پردازند. همانگونه که مشاهده می نمایید فعالیت در رشته عمران دارای زمینه کاری بسیار وسیع و متنوعی می باشد و بنابراین نیازمند دستیابی به دانش کافی است.

یکی از راه های فعالیت در این رشته ثبت شرکت و آغاز فعالیت به صورت قانونی و معتبر می باشد، شرکت های  عمرانی  می توانند در قالب های ساخت پروژه های عمرانی ، سرمایه گذاری ، اجرا و مشارکت در پروژه های صنعتی ، عمرانی ، مشارکت و راه اندازی واحدهای تولیدی ، اخذ تسهیلات به صورت مستقیم از بانک ها ، مشارکت و سرمایه گذاری در احداث شهرک های مسکونی و … به فعالیت بپردازند.

جهت ثبت این نوع شرکت در ابتدا لازم است قالب مناسب جهت این موضوع فعالیت را انتخاب نمایید. ثبت شرکت عمران مانند بسیاری از موضوعات دیگر در قالب شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود امکان پذیر می باشد. لکن مناسب ترین قالب جهت این شرکت و برخی موضوعات مشابه دیگر شرکت سهامی خاص می باشد. شرکت سهامی خاص دارای اعتبار و ارزش بیشتری در مناقصات می باشد و علاوه بر آن این شرکت از لحاظ اعتباری برای اخذ تسهیلات بانکی ، اخذ نمایندگی معتبر و …… نیز مناسب تر و معتبر تر است.

شرایط ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص

1-وجود حداقل 3 نفر عضو + 2 نفر بازرس(بازرسین نباید از اعضا باشند)

2- حداقل 1.000.000 ریال سرمایه اولیه

3- حداقل 35 % سرمایه نقداَ پرداخت شود

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص

1- کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت عمرانی

2- امضای اقرار نامه

3- اصل گواهی عدم سوء پیشینه هیئت مدیره شرکت عمرانی

4- مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت عمرانی

5-تنظیم وکالتنامه در صورتی که امور بواسطه وکیل انجام می شود

شرایط ثبت شرکت عمرانی با مسئولیت محدود

1-  وجود حداقل 2 نفر عضو

2-  حداقل 1.000.000 ریال سرمایه اولیه

3- تعهد یا پرداخت کل سرمایه

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت عمرانی با مسئولیت محدود

1- کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت عمرانی

2- اصل گواهی عدم سوء پیشینه

3- امضای اقرارنامه

4- مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت

5 – تنظیم وکالتنامه در صورتی که امور بواسطه وکیل انجام می شود

مراحل ثبت شرکت عمرانی

1-مشخص نمودن اطلاعاتی نظیر میزان سرمایه ی شرکت و انتخاب اعضای شرکت عمرانی، مشخص نمودن مدت ،حدود موضوع فعالیت شرکت عمرانی ،تعیین مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن،اگر تاسیس شعبه مورد نظر باشد و تعیین وظایف و حدود اختیارات مدیران

2- مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها و تکمیل اطلاعات خواسته شده  نظیر معرفی نام شرکا ،معرفی شعبه های شرکت و تعیین  نام شرکت

3- ارائه اساسنامه شرکت و سایر مدارک خواسته شده به اداره ثبت شرکت ها از طریق ارسال پستی

4- مراجعه ی حضوری به اداره پس از تایید مدارک ارسال شده جهت امضا ذیل دفتر و تطبیق مدارک

5-چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی

 



 ثبت شرکت مهندسی عمرانی



  • بانک اطلاعات ثبتی

انفورماتیک چیست ؟

 

انفورماتیک واژه ایی بیگانه به معنای علم و دانش ، پردازش اطلاعات و مهندسی سامانه های اطلاعاتی است.

 

این رشته نوین در واقع  به هر علم مرتبط با رایانه اطلاق می گردد و با مواردی مانند بانکداری و سیستم های اطلاعاتی و پردازشی و سایر رشته های مرتبط وابسته می باشد.

 

بنابراین امروزه نمی توان اهمیت و نیاز این رشته در جامعه را نادیده گرفت و حضور متخصصین این رشته در انواع مجموعه های خصوصی و دولتی به صورت بخشی جداناشدنی تبدیل شده است.

 

و این موارد این رشته را تبدیل به یکی از رشته های پر مخاطب در جامعه  نموده است .

 

ثبت شرکت انفورماتیک

ثبت شرکت انفورماتیک در بسیاری از موارد شبیه به ثبت سایر شرکت ها می باشد و در اداره ثبت شرکت ها انجام می گیرد ، این نوع شرکت مانند برخی دیگر از شرکت ها که به ارائه خدمات در جامعه می پردازند برای بستن قراردادهای دولتی و تایید صلاحیت به گواهینامه رتبه بندی نیاز دارند، صدور رتبه بندی این شرکتها از طریق شورای عالی انفورماتیک کشور و یا معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور انجام میشود، که به صورت 1-7بوده و در آن رتبه 7پایین ترین و رتبه 1بالاترین درجه را دارا میباشد این شرکتها باید دارای مدیر عامل با مدرک تحصیلی لیسانس و دارای حداقل دونفر کارشناس بامدرک تحصیلی لیسانس در رشته های نرم افزار و سخت افزار، کامپیوتر،الکترونیک، کنترل و مخابرات، یا سایر رشته های مهندسی، علوم پایه تمام وقت باشند .

 

در رابطه با انتخاب قالب مناسب جهت فعالیت در رشته انفورماتیک قالب های سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود پیشنهاد می گردد.

 

شرکت های انفورماتیک بر اساس آیین نامه شورای عالی انفورماتیک در ۱۵ شاخه رتبه بندی می گردد:

 

1-ارائه خدمات پشتیبانی (سخت افزار) توسط شرکت

 

2-تولید ، ارائه و یا ساخت سیستم های رایانه ای

 

3-ارائه و تولید وسایل و لوازم (دستگاه های) جانبی مربوطه

 

4-ارائه ، تولید و ساخت قطعات و لوازم ملزوم

 

5-تولید و ارائه خدمات پشتیبانی نرم افزارهای سفارشی افراد(مشتریان)

 

6-پشتیبانی از بسته های نرم افزاری و بسته های آنها که حامل محتوا است.

 

7-ارائه سیستم ، ابزار ، نرم افزار های پایه و همچنین پشتیبانی از آنها

 

8-کلیه پشتیبانی ها از خدمات شبکه های اطلاع رسانی

 

9-شبکه داده های سیستمی (رایانه ای و مخابراتی)

 

10-امنیت فضای اطلاعات(فضای تولید و تبادل)

 

11-مشاوره و ایجاد نظارت(نظارت بر اجرا و انجام طرح های انفورماتیکی)

 

12-آموزش و پژوهش (در طرح های انفورماتیکی)

 

13-خدمات و پشتیبانی (طرح ها)

 

14-سیستم های ویژه (طرح های انفورماتیکی)

 

15-سیستم های اتوماسیون صنعتی(طرح های انفورماتیکی)

 

رشته های مربوط جهت رتبه بندی شرکتهای انفورماتیک

1-رشته های مربوط به علوم کامپیوتر

 

2- مهندسی کامپیوتر سخت افزار و نرم افزار و کلیه گرایش ها

 

3-مهندسی فناوری اطلاعات

 

4-مهندسی برق

 

5- مهندسی مکانیک

 

6- مهندسی عمران

 

7-مهندسی شیمی

 

8- مهندسی صنایع، ریاضی، فیزیک و آمار

 

مراحل دریافت گواهی نامه رتبه بندی و احراز صلاحیت شرکت انفورماتیک

درخواست نام کاربری و گذرواژه

 

تشکیل پرونده الکتریکی با استفاده از شناسه کاربری و گذرواژه

 

ارجاع پرونده الکتریکی تکمیل شده به کارتابل الکتریکی دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک کشور

 

ارسال فیزیکی مدارک لازم به دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک کشور

 

پیگیری و رفع نواقص پرونده

 

دریافت گواهینامه رتبه بندی.







ثبت شرکت و اخذ رتبه شرکت انفورماتیک


  • بانک اطلاعات ثبتی

روانشناسی علمی است که به کند و کاو در حالات روحی و روانی افراد می پردازد و در تلاش است تا سلامت روحی و روانی افراد جامعه را تامین نماید. امروزه در جوامع پیشرفته چنانچه بهداشت و سلامت جسم نزد افراد جامعه حائز اهمیت می باشد سلامتی روح و توجه به نیازهای آن نیز از اهمیت ویژه ایی برخوردار است .در جامعه کنونی ما نیز توجه به این علم هر روز افزایش می یابد و افراد جهت حفظ سلامت روح و روان خود به متخصصین این رشته مراجعه می نمایند، لذا هر روز شاهد  پیشرفت‌های بی‌شماری چه در زمینه ارتقای این علم با ارزش و چه در زمینه نهادینه شدن فرهنگ مشاوره در ایران صورت می گیرد.

 

با توجه به رشد روز افزون مراجعین مراکز روانشناسی سازمانی به منظور نظارت و تحقق بخشیدن به اهداف و انجام وظایف مقرر قوانین روان‌شناسی تشکیل گردید و همچنین قانونی مشتمل بر 24 ماده و نوزده تبصره در تاریخ 9 اردیبهشت 1382 به تأئید شورای نگهبان درآمد و به موجب آن اهدافی را برای سازمان در نظر گرفتند که حمایت از حقوق مراجعان به مراکز مشاوره و درمانی و حمایت از حقوق صنفی روانشناسان و مشاوران و ارتقاء سطح دانش روان‌شناسی و مشاوره را در پی داشت.

 

علم رونشناسی با توجه به نیازهای مختلف روحی و روانی افراد دارای شاخه های بسیاری می باشد که عبارتند از: روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، روانشناسی راهنمایی و مشاوره، روانشناسی رشد، روانشناسی تربیتی، روانشناسی آزمایشگاهی، روانشناسی تجربی، فرا روان شناسی، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی شخصیت روانشناسی سیاسی، روانشناسی کودکان استثنایی، روانشناسی مثبت نگر، روانشناسی جنایی و ……….که متخصصین این رشته ها در بخش های مختلف اجتماع به ارائه خدمات مربوطه مشغول می باشند.

 

در صورت تمایل به تاسیس مراکز روانشناسی توجه داشته باشید که جهت فعالیت در هر یک از موضوعات روانشناسی اعمم از عمومی، روانشناسی  ( بالینی، روانشناسی راهنمایی و مشاوره، روانشناسی رشد و…) دریافت مجوز از مراجع ذی صلاح از جمله سازمان بهزیستی و نظام روانشناسی الزامی می باشد.

 

موضوعات فعالیت ذیل مستلزم اخذ مجوز از سازمان بهزیستی می باشد  :

1-تاسیس کلینیک و اورژانس های مددکاری و اجتماعی

 

2-موضوع فعالیت تاسیس مهد های کودک

 

3-تاسیس مراکز خدمات مشاوره ای اجتماعی

 

4-تاسیس خانه سلامت دختران و زنان

 

5-تاسیس مراکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان بی سرپرست و خیابانی

 

6-تاسیس مجتمع ها و مراکز خدمات بهزیستی

 

7- تاسیس مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان

 

8-تاسیس مراکز خدمات مشاوره ژنتیک

 

9-تاسیس مراکز حرفه اموزی معلولین

 

10-تاسیس مراکز درمانی و بازتوانی معتادین

 

11- تاسیس مراکز توانبخشی و درمانی بیماران روانی (صرفا مراکز روانی)

 

12- تاسیس انجمن ها و موسسات غیر دولتی و غیره که در راستای اهداف سازمان بهزیستی کشور فعالیت مینمایند.

 

در گام بعدی در رابطه با انتخاب قالب مناسب جهت ثبت شرکت روانشناسی شایان ذکر است که این نوع شرکت در دو قالب سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود قابل ثبت می باشد.

 

شرایط ثبت شرکت روانشناسی سهامی خاص

1-مطابق ماده ۳ لایحه اصلاحی قانون تجارت :حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص ۳نفر می باشد.

 

2- دو نفر بازرس (بازرسین نباید از اعضا باشند) ، حداقل ۳۵درصد سرمایه می بایست نقداَ پرداخت شود.

 

3-حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد.( ماده ۵لایحه اصلاحی قانون تجارت )

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت روانشناسی سهامی خاص

1-دونسخه اظهار نامه تکمیل شده با امضاء موسسین

 

2- دو نسخه اساسنامه تکمیل شده با امضاء موسسین

 

3-اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی (حداقل ۳۵%سرمایه) در حساب شرکت در شرف تاسیس همراه با فیش پرداختی

 

4- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.

 

5-تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت از جمله صفحه اول شناسنامه وکارت ملی سهامداران، مدیران و بازرسان

 

6-گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضاء هیات مدیره، مدیر عامل و بازرسان

 

7-دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین با امضاء موسسین

 

8-دو نسخه صورتجلسه هیأت مدیره با امضاء تمامی اعضاء هیأت مدیره

 

9- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.

 

شرایط لازم جهت ثبت شرکت روانشناسی مسئولیت محدود:

1-در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکا حداقل ۲نفر میباشد

 

2-حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است.

 

3-در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیر عامل شرکت شده و مدیر عامل اقراریه دریافت نماید

 

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت روانشناسی مسئولیت محدود

1- دو برگ تقاضا نامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل تقاضا نامه توسط کلیه سهامداران

 

2-دوبرگ شرکتنامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل شرکتنامه توسط کلیه سهامداران

 

3- دوجلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء ذیل تمام صفحات ان توسط کلیه سهامداران

 

4-دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد

 

5-دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد

 

6-فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران ودر صورتی که مدیر عامل خارج از اعضاء هیأت مدیره باشد (برابر اصل در مراجع قضایی یا دفاتر اسناد رسمی صور میگیرد)

 

7-فتوکپی شناسنامه و کارت ملی بازرسین

 

8-گواهی عدم سوءپیشینه

 

9-معرفی نامه نمایندگان، در صورتی که سهامداران و اعضاء هیات مدیره از بین اشخاص حقوقی باشندو ارائه تصویر روزنامه رسمی اگهی تاسیس با آخرین تغییرات آن.

 

10-تاییدیه هیأت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار، مبنی بر غیر دولتی بودن آن

 

11-اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت‌ها

 




ثبت شرکت روانشناسی


  • بانک اطلاعات ثبتی

طراحی دکوراسیون داخلی یکی از رشته هایی می باشد که امروزه بیش از بیش مورد توجه جوامع قرار گرفته است و به اهمیت آن به عنوان یک رشته مستقل و پر کاربرد پی برده شده است . طراحی دکوراسیون داخلی ترکیبی از علم و هنر معماری و اصول زیبایی شناختی و طراحی می باشد که به همان میزان که شامل جنبه های کاربردی ساختار فنی علم معماری می باشد، جنبه های بصری و زیبا شناسانه  و اصول طراحی تجسمی را نیز در بر می گیرد، شاید به همین دلیل است که رشته طراحی داخلی اغلب هم ردیف سایر هنرهای تجسمی قرار می گیرد.

 

امروزه طراحان دکوراسیون داخلی به عنوان یک متخصص به طراحی فضاهای مختلف از قبیل طراحی منازل مسکونی، ادارات ، مغازه ها و و فروشگاه ها و ………… با توجه به نیاز و ویژگی های روحی ، روانی انسان ها می پردازند.

 

در صورت تمایل به فعالیت در این رشته مناسب ترین گزینه جهت فعالیت قانونی و رسمی شما ثبت شرکت می باشد شرکت طراحی دکوراسیون داخلی مانند بسیاری از موضوعات در اکثر قالب های ثبتی قابل ثبت است ، لکن مناسب ترین گزینه جهت فعالیت در این موضوع ثبت شرکت در قالب شرکت با مسئولیت محدود و یا شرکت سهامی است که در ادامه به شرح و معرفی شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در قالبهای شرکت با مسئولیت محدود و یا سهامی خواهیم پرداخت:

 

شرایط لازم جهت ثبت شرکت طراحی داخلی با مسئولیت محدود

1-حداقل سرمایه یک میلیون ریال

 

2-وجود حداقل دونفرعضو

 

3- تعهد باپرداخت کل سرمایه

 

 مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت طراحی داخلی با مسئولیت محدود

1-اصل گواهی عدم سوپیشینه ( گواهی عدم یو پیشینه از مراکز+10 تهیه شود)

 

2-اقرار نامه امضا شده

 

3-تصویرشناسنامه کلیه اعضا

 

4- تصویرکارت ملی کلیه اعضا

 

5-اخذ مجوز درصورت مجوزی بودن موضوع مربوطه

 

شرایط لازم جهت ثبت شرکت طراحی داخلی سهامی خاص

1-حداقل سرمایه 1000.000ریال

 

2-حداقل سه نفرعضو+دونفربازرس( بازرسین نباید ازاعضا باشند)

 

3-دست کم 35درصد سرمایه نقداپرداخت شود

 

مدارک لازم جهت ثبت شرکت طراحی سهامی خاص

1-امضای اقرارنامه

 

2-اصل گواهی عدم سوپیشینه کیفری تهیه شده ازمراکز پلیس +10

 

3-فتوکپی شناسنامه وکارت ملی کلیه اعضا

 

4-مجوز درصورت مجوزی بودن موضوع

 

5-درصوتی که امور ثبت شرکت(شرکت سهامی خاص) به وسیله وکیل انجام شود،تنظیم وکالت نامه به نام وکیل صورت پذیرد .

 

مراحل و نکات مهم در ثبت شرکت طراحی دکوراسیون داخلی

1-تهیه فرم اسناد ثبت شرکت ها این فرم ها در ادراه ثبت موجود و قابل تهیه می باشد که لتزم است توسط متقاضیان تکمیل گردد.

 

2-پرداخت هزینه تعیین نام شرکت.

 

3-توجه داشته باشید که رعایت قوانین رایج بر انتخاب نام شرکت ها الزامی می باشد و نام انتخابی جهت شرکت نمی بایست از واژه گان بیگانه انتخاب گردد و همچنین  فاقد سابقه ثبت باشد و دارای معنا و مطابق فرهنگ اسلامی باشد .

 

در نهایت  در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی، کارشناس اداره ثبت شرکت ها اقدام به تهیه پیش نویس آگهی ثبت نموده و به متقاضیان ثبت یا یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل می شود.



ثبت شرکت دکوراسیون داخلی


  • بانک اطلاعات ثبتی

شرکت تبلیغاتی چیست ؟

تبلیغات دارای پیشینه ایی طولانی است، لکن امروزه تبلیغات و بازاریابی ناشی از تبلیغات به صورت کاملا علمی انجام می گیرید و افراد علاقمند با هدف فرا آموزی این رشته در دانشگاه ها تحصیل می نمایند و پس از آن وارد بازار کار می شوند و از اندوخته علمی و عملی خود جهت معرفی کالا و خدمات مختلف ارائه شده توسط شرکت ها استفاده می نمایند ، نخستین گام جهت فعالیت مستمر و قانونی در این رشته ثبت می باشد.

 

شرکت های تبلیغاتی در زمینه ایجاد کمپین های تبلیغاتی ، طراحی و پیاده سازی انواع تبلیغات فعال می باشند و مهم ترین وظیفه آنها برنامه ریزی تبلیغات مناسب جهت ارزش دهی به محصولات یا خدمات قابل ارائه به مشتریان و رسانیدن پیام صاحبین مشاغل به جامعه می باشد.

 

معمولا شرکت های تبلیغاتی در ارائه انواع خدمات از طریق تولید انواع تبلیغات از جمله تبلیغات تلویزیونی، تبلیغاتی رادیویی، تبلیغات آنلاین، تبلیغات موبایلی و یا ترکیبی فعالیت دارند.

 

توجه داشته باشید جهت فعالیت در این رشته بنا بر قوانین افراد ملزم به کسب مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند .

 

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز

 

1-ارائه تقاضانامه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محل سکونت با امضای صاحب امتیاز و معرفی مدیر مجموعه

 

2-مدیر مسوول لازم است دارای تابعیت ایران و اهلیت قانونی باشد

 

3-دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم کامل متوسطه و داشتن حداقل 5 سال سابقه ی کار تخصصی در ارتباط با تایید کمیته سازمان های تبلیغات یا مدرک تحصیلی معادل دانشنامه لیسانس در رشته های بازرگانی (مدیریت بازرگانی و اقتصاد بازرگانی)،روابط عمومی، کلیه گرایش ها ی بازاریابی و تبلیغات یا علوم اجتماعی

 

4-عدم اشتغال در وزارتخانه ها یا موسسات یا شرکت های دولتی و یا شهرداری ها

 

5-تنظیم تقاضانامه توسط آن دسته از متقاضیانی که شخصیت حقوقی دارند، باید توسط مدیر عامل موسسه یا شرکت انجام پذیرد

 

در رابطه با انتخاب قالب مناسب جهت فعالیت شرکت های تبلیغاتی بهتر است شرکت تبلیغاتی در قالب شرکتهای با مسئولیت محدود، سهامی خاص و یا موسسات غیرتجاری ثبت شود.

 

موسسات غیر تجاری : به موجب ایین نامه اصلاحی ثبت شرکت ها و موسسات مصوب سال 1337 ، موسسات برای منافع و مقاصدی غیر تجاری مانند امور علمی یا ادبی و یا امور خیریه و مانند ان تشکیل و ثبت می شود

 

طبق ماده _2 ایین نامه موسسات به دوبخش تقسیم شده اند :

 

1-موسساتی که به قصد انتفاع و تقسیم سود بین اعضا تشکیل نمی شوند

 

2-موسساتی که به قصد جلب منافع مادی و تقسیم منافع بین اعضا تشکیل می شوند

 

مجموعه هایی که جهت فعالیت تبلیغاتی شکل موسسه را انتخاب می نمایند در دسته بندی موسسات انتفاعی که با قصد دستیابی به سود و درآمد تاسیس شده اند قرار می گیرند.

 

شرایط ثبت شرکت های تبلیغاتی سهامی خاص

 

1- حداقل سرمایه 1000.000 ریال

 

2- حداقل 3نفر عضو +2نفر بازرس (که بازرسین نباید از اعضا باشند)

 

3- حداقل 35%سرمایه نقدا پرداخت شود

 

شرایط ثبت شرکت تبلیغاتی با مسئولیت محدود

 

1-وجود حداقل 2نفر عضو

 

2-هزار تومان سرمایه اولیه 100000

 

3- تعهد یا پرداخت کل سرمایه

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تبلیغاتی

 

1- تصویر شناسنامه از تمامی صفحات و ارائه اصل آن (مدیر مسئول و صاحب امتیاز)

 

2- گواهی عدم سوء پیشنه کیفری با معرفی اداره کل (مدیر مسئول و صاحب امتیاز)

 

3-عکس4*3 چهار قطعه(مدیر مسئول و صاحب امتیاز)

 

4- تاییدیه اماکن نیروی انتظامی با معرفی اداره کل

 

5-تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و ارائه اصل آن(مدیر مسئول و صاحب امتیاز)

 

6-تصویر مدرک تحصیلی و ارائه آن (مدیر مسئول و صاحب امتیاز)

 

چنانچه اشاره شد جهت فعالیت در رشته تبلیغات کسب مجوز الزامی می باشد از جمله  سازمان های مرتبط به راه اندازی و توسعه شرکت تبلیغاتی ادراه کل ثبت شرکت ها ، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی ،مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت و معدن وتجارت ، سازمان صدا و سیما ، شورای شهر و شهرداری می باشد که با توجه به حوزه فعالیت مجموعه مرجع مربوطه مشخص می گردد .

 

 

 

 

 

 ثبت شرکت های تبلیغاتی

 

 

 


  • بانک اطلاعات ثبتی

شرکت پیمانکاری چیست ؟

شرکت پیمانکاری در حقیقت  مجموعه ای است با در اختیار داشتن نیروی متخصص و همچنین امکانات و تجهیزات لازم طی عقد  قرار دادی با افراد حقیقی و یا حقوقی انجام اموری از قبیل امور عمرانی و پیمانکاری شامل ابنیه اعم از فلزی و بتنی، ساخت مجتمع های مسکونی ، تجاری، اداری ، اجرای پروژه های راه سازی شامل اتوبان ها ، بزرگراه ها ، راه های فرعی و اصلی، آسفالت ریزی، راه های ریلی فرودگاه ها و اجرای پروژه های آب، شامل سد سازی، تونل سازی، پل سازی و …. را به عهده می گیرد . و عملیات مورد درخواست مشتریان خود اعمم از حقیقی و حقوقی را در مقابل دریافت هزینه تایین شده و طی زمان مقرر به انجام می رساند.

 

شرکت های پیمانکاری به موجب آیین نامه معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری به 11 گروه ذیل تقسیم گردیده اند  :

 

ساختمان و ابنیه ، راه و ترابری ، صنعت و معدن ، تاسیسات و تجهیزات ، کشاورزی ، آب ، مرمت آثار باستانی ، کاوش های زمینی ، ارتباطات ، نفت و گاز ، نیرو

 

اهداف تشکیل شرکت ها پیمانکاری:

1- بهبود کیفیت‌ خدمات‌ و افزایش‌ کمیت‌کارها با رعایت‌ اصول‌ صرفه‌جویی‌ درهزینه‌ها

 

2- افزایش‌ سرعت‌ انجام‌ کارها و حذف‌ بوروکراسی‌ حاکم‌ بر ادارات‌ و سامانه‌های‌دولتی‌

 

3-تامین منابع‌ انسانی‌ و سایر منابع‌ برای‌ اهداف‌ دیگر

 

4- افزایش‌ رقابت‌ به‌ منظور افزایش‌ کیفیت‌ خدمات‌، عملیات‌، کاهش‌ و کنترل‌ هزینه ‌عملیات‌

 

5- استقرار نظام‌ کارمزدی‌ به‌ جای‌ نظام ‌وقت‌ مزدی‌ سنتی‌ حاکم‌، بالاخص در ادارات‌ دولتی‌

 

ثبت شرکت پیمانکاری:

جهت ثبت شرکتهای پیمانکاری دو قالب شرکت با مسئؤلیت محدود و شرکت سهامی مناسب ترین قالب ها می باشند. که البته باز هم از میان این دو قالب جهت ثبت شرکت پیمانکاری، بهتر است که قالب شرکت سهامی خاص انتخاب گردد، چرا که این قالب دارای اعتبار بیشتری جهت  شرکت در مناقصات؛اخذ تسهیلات بانکی و عقد قراردادهای پیمانکاری می باشد.

 

 

 

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص

1- حداقل 3 نفر عضو به همراه 2 نفر بازرس (بازرسین نباید از اعضا باشند)

 

2- حداقل سرمایه یک میلیون ریال

 

3- ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا باز شده است

 

4- تعهد یا پرداخت کل سرمایه

 

مدارک ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص

برای تاسیس شرکت سهامی خاص مطابق ماده 20 ل. ا. ق. ت مدارک ذیل باید به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم گردد .

 

1- اساسنامه شرکت سهامی خاص که باید به امضای سهامداران رسیده باشد. ( دو جلد )

 

2- اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کم تر از سی و پنج درصد کل سهام باشد

 

3- صورت جلسه مجمع عمومی موسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد. ( دو نسخه )

 

4- صورت جلسه هیئت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد. ( دو نسخه )

 

5- فتوکپی برابر اصل شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین

 

6- فتوکپی برابر اصل شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین

 

7-ذکر روزنامه کثیرالانتشاری که هرگونه آگهی راجع به شرکت تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد شد

 

8- ارائه مجوز در صورت نیاز بنا به اعلام کارشناس اداره ثبت شرکت ها

 

 شرایط ثبت شرکت بامسئولیت محدود

1- وجود حداقل 2 نفر عضو

 

2-حداقل سرمایه 10.0000 ریال

 

3- تعهد با پرداخت کل سرمایه

 

 مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود

1- کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضا

 

2- اصل گواهی عدم سوء پیشینه

 

3- امضای اقرارنامه

 

4- مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

 

پس از تهیه مدارک فوق نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه ( در دو نسخه ) ، اساسنامه ( در دو نسخه ) و شرکتنامه اقدام نمایید.





ثبت شرکت پیمانکاری


  • بانک اطلاعات ثبتی