بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

سامانه ثبت شرکت
اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند. و لاجرم دولت و در کنار آن شرکت های خصوصی به سمت بهره گیری از انواع مختلف فناوری های اطلاعاتی سوق پیدا کردند ، هرچند که در ابتدا تحولات ، موفقیت ها ، شکست ها ، چالش ها و مقاومت های فراوانی را از سر گذراندند. به اثبات رسیدن ضرورت و نقش سامانه های الکترونیکی ، و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمان ها در سطح جهان ، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را بر آن داشته تا از آن به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و مؤثر در امر تصمیم گیری بهره گیرند ؛ که سازمان “اداره ی ثبت شرکت ها” یکی از این سامانه هاست. اداره ی ثبت شرکت ها با استفاده ی سنجیده و آگاهانه از فناوری های اطلاعاتی سعی کرده تا با ایجاد این سامانه جدا از هموار کردن راه ، و ابزاری برای اثر بخشی و توسعه ی بیشتر ؛ به مبارزه با فساد و نظارت و شفافیت بیشتر هم کمک کند.

پس با توجه به اینترنتی‌شدن روند ثبت یک شرکت ، این کار دیگر کاری طاقت‌ فرسا نیست. با الکترونیکی شدن روند ثبت شرکت و مطالعه ی راهنمای سامانه ی ثبت شرکت ها می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید. این راهنما به چگونگی تهیه ی کلیه ی مدارک و اقدامات قانونی ثبت شرکت و پیگیری آن می‌پردازد.
اولین قدمی که می بایست برای ثبت شرکت تجارتی خود ، قبل از وارد شدن به سامانه بردارید ، مشخص کردن سهامداران و درصد سهام هریک از آن هاست. زیرا که صاحبان اصلی شرکت سهامداران اند که به نسبت سرمایه و آورده شان در سود یا زیان شرکت شریک اند. از طرف دیگر در گوشه ی ذهن تان به دنبال نام مناسب که حداقل تشکیل شده از سه جز باشد بگردید. و در کنار آن گواهی عدم سوپیشینه ی مدیران و بازرسین مدنظرتان را با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی ده ، قبل از ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها آماده کنید و گواهی برابراصل مدارک شناسایی شان را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید.

طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

شرایط عمومی و کلی برای ارزیابی صلاحیت پیمانکاران حقیقی شامل:

1- تابعیت داشتن دولت ایران

2- عدم سوء پیشینه کیفری

3- ارائه دادن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائم

4- عضویت در سازمان استان

5- عدم سابقه محرومیت، محکومیت یا ممنوعیت از فعالیت های پیمانکاری

6- عدم اشتغال به کار در شرکت های مشاوره و عدم عضویت در هیئت مدیره شرکت ها و موسسات 

7- داشتن شرایط عمومی تشخیص صلاحیت پیمانکاران حقوقی

8- شرکت قانونا به ثبت رسیده باشد.

9- هیچ کدام از شرکا یا مدیران شرکت یا موسسه دارای سهام یا عضویت در هیئت مدیره شرکتهای مهندسین مشاور، عضو سازمان نباشند.


برای کسب اطلاعات دقیق تر به لینک ذیل مراجعه فرمایید.

ثبت شرکتهای بانک اطلاعات ثبتی 

  • بانک اطلاعات ثبتی

شرکت های سهامی خاص و عام باید دارای اساسنامه باشند. این اساسنامه باید حاوی اطلاعات زیر باشد:

1- نام شرکت

2- موضوع شرکت به صورت صریح و روشن

3- مدت شرکت(محدود یا نامحدود)

4- مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن، در صورتی که شعبه داشته باشد.

5- مبلغ سرمایه شرکت و تعیین وجوه نقدی و غیر نقدی آن.

6- تعداد سهام بی نام و با نام و مبلغ اسمی آن ها و هرگاه ایجاد سهام ممتاز مورد نظر باشد، تعیین تعداد،خصوصیات و امتیازات اینگونه سهام.

7- تعیین مبلغ پرداخت شده هر سهم و نحوه مطالبه بقیه اسمی هر سهم و مدتی که باید مطالبه شود که البته این مدت بیش از 5 سال نمی باشد.

8- نحوه انتقال سهام با نام

9- طریقه تبدیل سهام با نام به سهام بی نام و بالعکس.

10- در صورت پیش بینی امکان صدور اوراق قرضه،ذکر شرایط و ترتیب آن ها

11- شرایط و ترتیب افزایش و کاهش سرمایه

12- مواقع و ترتیب دعوت مجامع

13- مقررات راجع به حد نصاب لازم برای تشکیل مجامع عمومی و ترتیب اداری آن ها

14- تعداد مدیران و طرز انتخاب و مدت ماموریت و نحوه ی تعیین جانشین برای مدیرانی که فوت نموده و یا استعفاء می کنند یا به جهات قانون محجور،معزول و یا ممنوع می گردند.

15- تعیین وظایف و حدود اختیارات مدیران

16- تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به صندوق شرکت بپردازند.

17- درج کردن تعداد نفرات بازرس و نحوه ی انتخاب و مدت ماموریت آن ها

18- تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه، حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و مجمع عمومی سالانه.

19- نحوه انحلال اختیاری شرکت و ترتیب تصفیه امور آن.

20- چگونگی تغییر اساسنامه.


انواع ثبت شرکت بانک اطلاعات ثبتی

  • بانک اطلاعات ثبتی

در صورتی که تمایل به فعالیت اقتصادی در شهرستان سیرجان را دارید باید طبق قانون، اقدام به ثبت شرکت کنید.

 مدارکی که برای ثبت شرکت سهامی خاص در سیرجان نیاز می باشد به شرح زیر است:

1- ارائه دادن دو نسخه اظهارنامه و اساسنامه تکمیل شده

2- ارائه دادن دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

3- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره، سهامداران و بازرسین

4- در صورتی که اعضای هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی،شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی

5-در صورت داشتن سهامدار خارجی برای اشخاص حقیقی، ارائه کپی برابر اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی، ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و همچنین ارائه اصل و ترجمه وکالتنامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی(اعم از حقیقی و حقوقی)


ادامه مطلب در ثبت برند بانک اطلاعات ثبتی 



  • بانک اطلاعات ثبتی

برای ثبت شرکت سهامی خاص در آبادان به مدارک زیر نیاز می باشد :

1- دو نسخه تکمیل شده اساسنامه شرکت که باید توسط سهامداران امضا شده باشد.

2- دو نسخه اظهارنامه شرکت که شامل تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی می باشد و همچنین توسط کلیه سهامداران باید امضا شده باشد.

3- ارائه دادن دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین.

4- تعیین کردن اولین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی و کپی شناسنامه برابر اصل تمامی اعضا

5- کپی کارت ملی برابر اصل تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین و یا وکیل رسمی شرکت


ادامه مطلب در 

ثبت شرکت سهامی خاص در آبادان بانک اطلاعات ثبتی 

  • بانک اطلاعات ثبتی

طبق ماده 4 قانون ثبت اختراع، موارد زیر جزء اختراع محسوب نمی شود :

کشفیات، نظریه های علمی، روش های ریاضی و آثار هنری

طرح ها و قواعد یا روش های انجام کار تجاری و سایر فعالیت های ذهنی و اجتماعی

روش های تشخیص دادن و معالجه بیماری انسان یا حیوان

منابع و اجزای تشکیل دهنده ژنتیک و همچنین فرایندهای بیولوژیک تولید آنها

هر آنچه که قبلا در فنون و صنایع ثبت شده است.


بانک اطلاعات ثبتی شرکتها

  • بانک اطلاعات ثبتی
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام اولیه دریافت مالیات بر ارزش افزوده شامل:
ارائه دادن کد اقتصادی
کپی کردن مدارک اعضای شرکت (شناسنامه و کارت ملی) بر اساس آخرین تغییرات 
ارائه برگه آگهی تاسیس شرکت
ارائه دادن آخرین تغییرات شرکت
وکالتنامه 
آدرس کامل و کد پستی محل سکونت پیمانکار
تلفن ثابت و همراه پیمانکار و مدیر عامل
ارائه دادن مجوز فعالیت شرکت

مدارک مورد نیاز برای آخرین مرحله دریافت مالیات بر ارزش افزوده شامل:
ارائه دادن کد اقتصادی
ارائه دادن کلیه ی مدارک اعضا
برگه آگهی آخرین تغییرات شرکت 
نام بانک شرکت
کد شعبه
شماره حساب، تلفن و آدرس هیئت رئیسه


  • بانک اطلاعات ثبتی

برای ثبت شرکت مهندسی در قالب سهامی خاص حداقل به 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس نیاز می باشد (البته بازرسین نیز می توانند سهام داشته باشند) و حداقل سرمایه اولیه که برای این کار نیاز می باشد، 1میلیون ریال است و باید 35 درصد از آن در ابتدای ثبت شرکت به حساب "شرکت در شرف تاسیس" واریز شود. 

در مورد میزان سرمایه شرکتهای سهامی خاص باید به این موضوع اشاره کرد که، این نوع شرکت ها با هر میزان سرمایه دارای سقف تعهدات نامحدود است .

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مهندسی سهامی خاص:

ارائه دادن کپی مدارک شناسایی ( کارت ملی و شناسنامه)

امضاکردن اقرار نامه 

ارائه دادن اصل گواهی عدم سوء پیشینه

ارائه دادن مجوز فعالیت 


بانک اطلاعات ثبتی



  • بانک اطلاعات ثبتی
شرایط ثبت شرکت ساختمانی با مسئولیت محدود شامل:
حداقل سرمایه اولیه که نیاز می باشد، 100هزار تومان است و حداقل 2 عضو باید داشته باشد.
تعهد دادن یا پرداخت کل سرمایه
انجام پروسه ثبت شرکت، 30 روز کاری طول می کشد
مدارکی که برای ثبت شرکت ساختمانی با مسئولیت محدود نیاز است شامل:
ارائه دادن کپی کارت ملی و شناسنامه و اصل گواهی عدم سوء پیشینه 
ارائه دادن اقرارنامه امضا شده 
داشتن مجوز ، در صورتی که موضوع مورد نظر مجوزی باشد .

  • بانک اطلاعات ثبتی

ابتدا برای تاسیس شرکت صرافی, نیاز به گرفتن مجوز از بانک مرکزی می باشد.

شرکت صرافی دو نوع می باشد: نوع اول مختص خرید و فروش ارز کشورها است, ولی شرکت صرافی نوع دوم علاوه بر خرید و فروش ارز کشورها قادر به مبادلات ارزی نیز می باشد که البته این کار قواعد خاص خود را دارد.

شرایط ثبت شرکت صرافی شامل:

1- تابعیت کشور ایران و اقامت ان را داشته باشد.

2- پیرو یکی از ادیان رسمی کشور

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره صرافی های نوع دوم لازم است از شرایط ذیل برخوردار باشند :

1- دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی مرتبط

2- داشتن حداقل پنج سال تجربه کاری در امور ارزی ، مالی و اقتصادی


وب سایت اطلاعات ثبتی شرکتها

  • بانک اطلاعات ثبتی