بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

سامانه ثبت شرکت
اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند. و لاجرم دولت و در کنار آن شرکت های خصوصی به سمت بهره گیری از انواع مختلف فناوری های اطلاعاتی سوق پیدا کردند ، هرچند که در ابتدا تحولات ، موفقیت ها ، شکست ها ، چالش ها و مقاومت های فراوانی را از سر گذراندند. به اثبات رسیدن ضرورت و نقش سامانه های الکترونیکی ، و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمان ها در سطح جهان ، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را بر آن داشته تا از آن به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و مؤثر در امر تصمیم گیری بهره گیرند ؛ که سازمان “اداره ی ثبت شرکت ها” یکی از این سامانه هاست. اداره ی ثبت شرکت ها با استفاده ی سنجیده و آگاهانه از فناوری های اطلاعاتی سعی کرده تا با ایجاد این سامانه جدا از هموار کردن راه ، و ابزاری برای اثر بخشی و توسعه ی بیشتر ؛ به مبارزه با فساد و نظارت و شفافیت بیشتر هم کمک کند.

پس با توجه به اینترنتی‌شدن روند ثبت یک شرکت ، این کار دیگر کاری طاقت‌ فرسا نیست. با الکترونیکی شدن روند ثبت شرکت و مطالعه ی راهنمای سامانه ی ثبت شرکت ها می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید. این راهنما به چگونگی تهیه ی کلیه ی مدارک و اقدامات قانونی ثبت شرکت و پیگیری آن می‌پردازد.
اولین قدمی که می بایست برای ثبت شرکت تجارتی خود ، قبل از وارد شدن به سامانه بردارید ، مشخص کردن سهامداران و درصد سهام هریک از آن هاست. زیرا که صاحبان اصلی شرکت سهامداران اند که به نسبت سرمایه و آورده شان در سود یا زیان شرکت شریک اند. از طرف دیگر در گوشه ی ذهن تان به دنبال نام مناسب که حداقل تشکیل شده از سه جز باشد بگردید. و در کنار آن گواهی عدم سوپیشینه ی مدیران و بازرسین مدنظرتان را با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی ده ، قبل از ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها آماده کنید و گواهی برابراصل مدارک شناسایی شان را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید.

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در دی ۱۳۹۷ ثبت شده است

هزینه ثبت برند در اصفهان معمولا شامل دو بخش هزینه می باشد ،هزینه های واریزی به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اصفهان و بخش دیگر هزینه ها ،مبلغی است ک در صورتی که تصمیم داشته باشید کار ثبت برند را توسط وکیل و موسسات حقوقی انجام دهید می بایست پرداخت نمایید که این هزینه می تواند با توجه به انتخاب شما متغیر باشد ،بنابراین در این مطلب هزینه های قانونی بررسی می گردد.

هزینه ثبت اظهارنامه:

هزینه ثبت اظهارنامه طبق جدول شماره 3 ضمیمه یک آئین نامه اجرایی ایران به ازاء یک طبقه برای شخص حقیقی 000/ 200 ریال و شخص حقوقی 000/400 ریال تعیین شده که باید به حساب اداره کل ثبت مالکیت صنعتی پرداخت و رسید آن ضمیمه اظهارنامه، تسلیم اداره مرجع ثبت گردد .

هزینه انتشار آگهی اظهارنامه:

بعد از پذیرش اظهارنامه ثبت علامت، مراتب پذیرش اظهارنامه را به متقاضی ابلاغ و آگهی مربوط را به هزینه متقاضی جهت اطلاع عموم منتشر می نماید . آگهی مزبور باید شامل

1-تاریخ و شماره اظهارنامه

2-در صورت ادعای حق تقدم ، تاریخ و شماره اظهارنامه و کشوری که درخواست ثبت اولیه در آن جا صورت گرفته است.

3-نمونه علامت

هزینه اعتراض به اظهارنامه:

طبق ماده 37 ق. ث. ا. ط. ع و ماده 124 آیین نامه اجرایی قانون مزبور ، هر ذینفع می تواند ظرف مهلت 30 روز از تاریخ انتشار آگهی، اعتراض خود را در دو نسخه تنظیم و به مرجع ثبت تسلیم کند.

اعتراض نامه معترض، ثبت می شود و نسخه دوم آن با قید تاریخ و شماره وصول، به معترض مسترد خواهد شد.

اعتراض نامه باید همراه با دلایل و مدارک استنادی و رسید پرداخت هزینه رسیدگی به اعتراض باشد. طبق جدول شماره 3 ضمیمه یک آیین نامه اجرایی، هزینه اعتراض شخص حقیقی نسبت به تقاضای ثبت علامت 000/500/ 1 ریال و اعتراض شخص حقوقی 000/000/3 ریال است.

منبع: بانک اطلاعات ثبتی 


  • بانک اطلاعات ثبتی

ورود یک محصول جدید به بازار و یا ارائه خدماتی نوین، همچنین اعتبار ارائه دهندگان محصولات و خدمات قدیمی همگی با یک نام یا نشانه که در اصطلاح برند یا علامت تجاری نامیده می شود ،در خاطرها ثبت می گردد و در صورتی که این نام یا نشانه وجود نداشته باشد ،کالا و یا خدمات ارائه شده توسط مجموعه های متفاوت از یکدیگر متمایز نمی گردد.

بنابراین ثبت کردن برند یکی از مهمترین گام ها در فعالیت های اقتصادی می باشد ،در ابتدای این مطلب لازم است یک نکته مهم یادآوری گردد؛ ثبت برند و علامت تجاری مقوله ایی جدا از ثبت شرکت می باشد ،بعضا برخی از افراد نا آشنا با قوانین، نام شرکت را با نام برند را یکسان می دانند که این امر کاملا اشتباه است.نام شرکت یک عنوان رسمی است که از آن برای ثبت شرکت استفاده می نمایید ،لکن برند یا علامت تجاری عنوانی است که برای معرفی محصولات و یا خدمات خود در بازار از آن استفاده می نمایید و استفاده و جعل آن توسط دیگران پیگرد قانونی خواهد داشت.

بطور کلی می توان گفت که ثبت برند برای بسیاری از مشاغل اجباری نمی باشد ،لکن اقدامی جدی در موفقیت کسب و کار خواهد بود؛

-ثبت برند مناسب موجب افزایش فروش وارائه خدمات خواهد شد

-امکان بازار یابی و تبلیغات گسترده ایی فراهم می آورد

-در به خاطر ماند محصولات و خدمات ارائه شده بسیار حائز اهمیت است ،مورد حمایت قانونی است و از جعل و تقلب جلوگیری می نماید

-دارای ارزش مالی می باشد و جزء سرمایه افراد محسوب می گردد به طوری که برای برخی از برند های معروف دردنیا به سختی می توان قیمت گذاری نمود.

و…..

حال که با اهمیت و مزایای ثبت کردن برند آشنا شدیم در ادامه مراحل ثبت آن را به صورت گام به گام شرح خواهیم داد:

1-نام یا علامتی مناسب را به عنوان برند برگزینید.

انتخاب نام برند مهمترین مرحله در ثبت برند می باشد .که افراد مجاز به انتخاب نوآورانه و خلاقانه آن می باشند، لکن در انتخاب این نام قوانینی حاکم است و دارای ممنوعیت هایی نیز می باشد از جمله ؛ اسامی مشهور و یا جغرافیایی و یا علامت های و کلمات گمراه کننده را نمیتوان استفاده کرد به عبارت دیگر نشان تجاری (برند ) محصول نباید خردیدار را در موردمنبع ، محل تولید ، کیفیت، کارایی یا موارد دیگر گمراه کند. نکته‌ی واضح دیگر نیز ممنوعیت ثبت کلمات و عبارت‌های توهین‌کننده یا خلاف عرف عمومی است. به‌علاوه استفاده از علامت‌های رسمی دولتی یا کشورهای دیگر نیز ممنوع است.

2-در گام بعدی لازم است مدارک لازم را آماده کنید.

  • بانک اطلاعات ثبتی

در این مقاله هزینه های ثبت برند در استان  نصف جهان بررسی می گردد.


هزینه ثبت برند در اصفهان معمولا شامل دو بخش هزینه می باشد ،هزینه های واریزی به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اصفهان و بخش دیگر هزینه ها ،مبلغی است ک در صورتی که تصمیم داشته باشید کار ثبت برند را توسط وکیل و موسسات حقوقی انجام دهید می بایست پرداخت نمایید که این هزینه می تواند با توجه به انتخاب شما متغیر باشد ،بنابراین در این مطلب هزینه های قانونی بررسی می گردد.

هزینه ثبت اظهارنامه

هزینه ثبت اظهارنامه طبق جدول شماره 3 ضمیمه یک آئین نامه اجرایی ایران به ازاء یک طبقه برای شخص حقیقی 000/ 200 ریال و شخص حقوقی 000/400 ریال تعیین شده که باید به حساب اداره کل ثبت مالکیت صنعتی پرداخت و رسید آن ضمیمه اظهارنامه، تسلیم اداره مرجع ثبت گردد .

هزینه انتشار آگهی اظهارنامه

بعد از پذیرش اظهارنامه ثبت علامت، مراتب پذیرش اظهارنامه را به متقاضی ابلاغ و آگهی مربوط را به هزینه متقاضی جهت اطلاع عموم منتشر می نماید . آگهی مزبور باید شامل
1-تاریخ و شماره اظهارنامه
2-در صورت ادعای حق تقدم ، تاریخ و شماره اظهارنامه و کشوری که درخواست ثبت اولیه در آن جا صورت گرفته است.
3-نمونه علامت

4- اجزاء علامت با ذکر رنگ ، در صورتی که رنگ به عنوان صفت مشخصه و یا ویژگی علامت باشد.
5-فهرست کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها مورد استفاده قرار می گیرد .

  • بانک اطلاعات ثبتی

1-طرحهایی که جدید یا اصیل نباشند
2-طرحهایی که قبل از تسلیم اظهارنامه در هر نقطه ای از جهان افشا شده باشند.
3-طرحهایی که بهره برداری از آنها خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی و اخلاق حسنه باشند.
4-طرحهایی که حاوی نمادها یا نشانه های رسمی باشند.
5-طرحهایی که درنتیجه عملکردفنی بدون تغییر ظاهری ایجاد شوند.

6-طرحهایی که نتوان آنرا جای دیگری ساخت
7-طرحهایی که شکل ثابت ندارند
8-قسمتی از یک طرح که به تنهایی مفهومی ندارد
9-طرح هایی که عیناً در طبیعت وجود دارند
10-اشکال هندسی
11-طرح هایی که به الکتریسیته وابسته هستند


https://companyregisterir.com

  • بانک اطلاعات ثبتی

تعیین قانونی ِ دقیقی ست از حجم املاک و دارایی فرد ؛ مقدار مالیات وضع شده بر دارایی ، عوارضی ست برای استفاده در جاده ها ، ساخت مدارس ، برفروبی معابر ، خدمات شهری و صدها مورد دیگر. مالیات سهمی ست که به موجب اصل تعاون ملی ، مطابق مقررات ؛ هر یک از افراد کشور وظیفه دارد جهت تامین هزینه های عمومی و حفظ منافع اقتصادی یا اجتماعی کشور ، به مقام رسیدگی به امور مالیاتی (که در هر کشوری متفاوت است) بدهد. به عبارت بهتر مالیات به مثابه یک نوع هزینه ی اجتماعی ست که آحاد یک ملت در راستای بهره وری از امکانات و منابع یک کشور موظفند پرداخت نمایند ، تا توانایی‌های جایگزینی ِ این امکانات و منابع فراهم شود. مالیات درواقع انتقال بخشی از درآمدهای جامعه به دولت و یا بخشی از سود فعالیت‌های اقتصادی ست که نصیب دولت می‌گردد ، زیرا ابزار و امکانات دسترسی به درآمد و سودها را دولت فراهم ساخته ‌است.

مطابق قانون ، افراد و شرکت ها موظف به پرداخت مالیات تعیین شده هستند ، در غیر این صورت از تسهیلات ، مزایا و معافیت های قانونی که برای آن ها در نظر گرفته شده محروم خواهند شد و ضمناَ مشمول جرایم مالیاتی خواهند شد. همه ی شرکت ها و موسسات تجاری و انتفاعی که در ادارهثبت شرکت هابه ثبت رسیده و شماره ثبت دارند مشمول ِ مالیات بر درآمد هستند. لذا پس از ثبت شرکت و موسسه ، شرکت ها می بایست بلافاصله نسبت به تعیین حوزه ی مالیاتی اقدام نمایند و گرنه مسئول جرائم قانونی خواهند شد.
صاحبان مشاغل موظف‌اند اسناد دفاتر لازمه را که با رعایت اصول و ضوابط مربوط به تنظیم دفاتر تجاری برای تشخیص درآمد مشمول مالیات ، نگهداری و اظهارنامه مالیاتی خود را بر اساس آن‌ها تنظیم کنند. آیین‌نامه ی اجرایی مربوط به نوع دفاتر ، اسناد و مدارک و روش‌های نگهداری آن‌ها اعم از ماشینی ، دستی و نمونه ی اظهارنامه مالیاتی و. . . را مقررات مشخص کرده است. شماره یا کد اقتصادی در هنگامه ی ارائه ی این مدارک و اظهارنامه ی مالیاتی دریافت می گردد.

اگر از این مقاله خوشتون اومده میتونید کامل ترشو در وب سایت بانک اطلاعات ثبتی بخونید. 

  • بانک اطلاعات ثبتی

 مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت کشتیرانی عبارتند از  :

1-نسخه اصل اساسنامه که تمامی صفحات آن توسط تمامی سهامداران شرکت امضا شده باشد.

2-نسخه اصل شرکتنامه که تمامی صفحات آن توسط تمامی سهامداران امضا شده باشد.

3-نسخه اصل اظهارنامه ( تقاضانامه ) که تمامی صفحات آن توسط تمامی سهامداران شرکت امضا شده باشد.

4-نسخه اصل صورتجلسه مجمع عمومی که تمامی صفحات آن توسط تمامی سهامداران شرکت امضا شده باشد.

5-نسخه اصل صورتجلسه هیات مدیره ( در صورت داشتن هیات مدیره )

ثبت شرکت در زمینه کشتیرانی نیازمند دارا بودن یکسری ویژه گی از سوی متقاضیان  می باشد که برخی از آنها عبارت از صلاحیت های عمومی متقاضیان است و برخی دیگر مواردی است که لازم است متقاضیان(مدیر عامل) جهت ثبت شرکت در زمینه کشتیرانی واجد این شرایط باشند یا آن را کسب نمایند .

 شرایط مورد نیاز مدیر عامل شرکت کشتیرانی 

صلاحیت عمومی :

1-تابعیت ایران

2-حداقل سن 25 سال

3-انجام خدمت نظام وظیفه با معافیت دائم

4-عدم سوء پیشینه کیفری

5-عدم اعتیاد به مواد مخدر

6-عدم اشتغال به کار در دستگاه های دولتی و نداشتن سمت مشابه در سایر شرکت ها.

صلاحیت های حرفه ای مدیر عامل و مدیر شعبه

– دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی.

- چهار سال سابقه کار مفید اجرایی در زمینه کشتیرانی و یا نمایندگی کشتیرانی و گذراندن دوره های آموزش مربوط بر اساس دستورالعمل سازمان بنادر و کشتیرانی .

اگر تمایل به مطالعه بیشتر دارید می توانید از وب سایت بانک اطلاعات ثبتی بازدید نمایید. 

  • بانک اطلاعات ثبتی

افزایش سرمایه بعد از ثبت شرکت زمانی لازم می شود که شرکت به سرمایه جدید احتیاج داشته باشد. اینکار از طریق صدور سهام جدید یا از طریق بالا بردن مبلغ اسمی سهام موجود انجام می شود. 

-اگر افزایش سرمایه از این طریق تادیه مبلغ اسمی سهام جدید باشد، به یکی از روش های ذیل می تواند صورت گیرد :

1- پرداخت مبلغ اسمی سهم به نقد ؛

2- تبدیل مطالبات نقدی حال شده اشخاص از شرکت به سهام جدید ؛

3- انتقال سود تقسیم نشده یا اندوخته یا عواید حاصل از افزایش ارزش سهام جدید به سرمایه، اگر ارزش واقعی سهام جدید بیش از ارزش اسمی سهام موجود باشد. افزایش سرمایه ممکن است علاوه بر این، از طریق تبدیل اوراق مشارکت به سهام باشد.

-افزایش سرمایه ممکن است از طریق حفظ یا حذف حق تقدم صاحبان سهام موجود در پذیره نویسی انجام شود.

-افزایش سرمایه ممکن است از طریق انتقال سود تقسیم نشده یا انتقال اندوخته اختیاری یا اضافه ارزش سهام جدید که به سهام داران موجود به نسبت سهام آنان تعلق دارد، محقق گردد.


ثبت شرکتهای بانک اطلاعات ثبتی

  • بانک اطلاعات ثبتی