بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

سامانه ثبت شرکت
اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند. و لاجرم دولت و در کنار آن شرکت های خصوصی به سمت بهره گیری از انواع مختلف فناوری های اطلاعاتی سوق پیدا کردند ، هرچند که در ابتدا تحولات ، موفقیت ها ، شکست ها ، چالش ها و مقاومت های فراوانی را از سر گذراندند. به اثبات رسیدن ضرورت و نقش سامانه های الکترونیکی ، و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمان ها در سطح جهان ، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را بر آن داشته تا از آن به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و مؤثر در امر تصمیم گیری بهره گیرند ؛ که سازمان “اداره ی ثبت شرکت ها” یکی از این سامانه هاست. اداره ی ثبت شرکت ها با استفاده ی سنجیده و آگاهانه از فناوری های اطلاعاتی سعی کرده تا با ایجاد این سامانه جدا از هموار کردن راه ، و ابزاری برای اثر بخشی و توسعه ی بیشتر ؛ به مبارزه با فساد و نظارت و شفافیت بیشتر هم کمک کند.

پس با توجه به اینترنتی‌شدن روند ثبت یک شرکت ، این کار دیگر کاری طاقت‌ فرسا نیست. با الکترونیکی شدن روند ثبت شرکت و مطالعه ی راهنمای سامانه ی ثبت شرکت ها می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید. این راهنما به چگونگی تهیه ی کلیه ی مدارک و اقدامات قانونی ثبت شرکت و پیگیری آن می‌پردازد.
اولین قدمی که می بایست برای ثبت شرکت تجارتی خود ، قبل از وارد شدن به سامانه بردارید ، مشخص کردن سهامداران و درصد سهام هریک از آن هاست. زیرا که صاحبان اصلی شرکت سهامداران اند که به نسبت سرمایه و آورده شان در سود یا زیان شرکت شریک اند. از طرف دیگر در گوشه ی ذهن تان به دنبال نام مناسب که حداقل تشکیل شده از سه جز باشد بگردید. و در کنار آن گواهی عدم سوپیشینه ی مدیران و بازرسین مدنظرتان را با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی ده ، قبل از ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها آماده کنید و گواهی برابراصل مدارک شناسایی شان را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید.

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

برای ثبت شرکت حمل و نقل باید توجه داشت که این مورد شرکت ها در محدوده شهری یا بین شهری و بین المللی فعالیت دارند و جهت فعالیت در این زمینه و تاسیس شرکت لازم است در ابتدا حوزه فعالیت خود را مشخص نمایید .

ثبت شرکت حمل و نقل درون شهر

ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری برای عموم افراد با رعایت قوانین و مقررات آزاد می باشد و اشخاص علاقه مند ملزم به اخذ مجوز خاصی نمی باشند و بدون دریافت مجوز می توانند نسبت به ثبت شرکت با این موضوع فعالیت اقدام نمایند .قالب مناسب جهت این موضوع فعالیت شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود می باشد.

 

 ثبت شرکت حمل نقل محدوه شهری یا بین المللی

افراد علاقمند جهت ثبت شرکت حمل و نقل در محدوه بین شهر و یا سطح بین المللی ملزم به اخذ مجوز از وزارت راه و شهر سازی می باشند . مرجع فوق مسئول بررسی و تایید صلاحیت های لازم جهت اعطای مجوز به شرکت های حمل و نقل محدوه شهری یا بین المللی می باشد.

 

جهت دریافت این مجوز متقاضی می بایست مدارک مورد نیاز را  تکمیل نموده و در سامانه ادراه ثبت شرکت ها ثبت نموده و  سپس همراه با تاییده  نام (از طرف واحد تایید نام اداره ثبت شرکت ها) و تهیه اساسنامه و سایر مدارک لازم به  وزارتخانه مورد نظر مراجعه کرده و مراحل اخذ مجوز را طی نماید.

 

 ثبت شرکت حمل و نقل خدمات از راه هوایی

ثبت این نوع شرکت تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشور می باشد و متقاضیان جهت اطلاع از شرایط لازم فعالیت دراین زمینه می بایست به سازمان فوق الذکر مراجعه نمایند.

 

سایر مراحل ثبت این شرکت مانند سایر شرکت ها است  و در رابطه با انتخاب قالب مناسب ،ثبت شرکت در قالب سهامی خاص و یا مسئولیت محدود جهت این موضوع فعالیت مناسب ترین انتخاب می باشد.




  • بانک اطلاعات ثبتی

شرکت های تجاری قراردادی است که بر اساس ان دو یا چند نفر باهم توافق می کنند و سرمایه ای را که جمع کردند  تشکیل می دهد و با به کارگیری ان در یک فعالیت از سود بدست امده ان بهرمند و زیان های احتمالی را بین خود تقسیم می کنند

عناصر تشگیل دهنده یک شرکت تجاری شامل: تعدد شرکا ,آوردند حصه, شریک در سود و زیان احتمالی, همکاری شرکا در اداره کردن شرکت


آوردن حصه

برای تشکیل هر شرکت، هر یک از شرکا باید آورده ای به شرکت بیاورد

 که برای بهره برداری از شرکت ضروری است. 

آورده های شرکا، می تواند صور مختلفی داشته باشد

 و عمدتاَ در دو چیز خلاصه می شود : آورده نقدی ، آورده غیرنقدی


توضیحات بیشتر درباره هر یک از عناصر در 

ثبت شرکت بانک اطلاعات ثبتی 

  • بانک اطلاعات ثبتی