بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

سامانه ثبت شرکت
اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند. و لاجرم دولت و در کنار آن شرکت های خصوصی به سمت بهره گیری از انواع مختلف فناوری های اطلاعاتی سوق پیدا کردند ، هرچند که در ابتدا تحولات ، موفقیت ها ، شکست ها ، چالش ها و مقاومت های فراوانی را از سر گذراندند. به اثبات رسیدن ضرورت و نقش سامانه های الکترونیکی ، و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمان ها در سطح جهان ، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را بر آن داشته تا از آن به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و مؤثر در امر تصمیم گیری بهره گیرند ؛ که سازمان “اداره ی ثبت شرکت ها” یکی از این سامانه هاست. اداره ی ثبت شرکت ها با استفاده ی سنجیده و آگاهانه از فناوری های اطلاعاتی سعی کرده تا با ایجاد این سامانه جدا از هموار کردن راه ، و ابزاری برای اثر بخشی و توسعه ی بیشتر ؛ به مبارزه با فساد و نظارت و شفافیت بیشتر هم کمک کند.

پس با توجه به اینترنتی‌شدن روند ثبت یک شرکت ، این کار دیگر کاری طاقت‌ فرسا نیست. با الکترونیکی شدن روند ثبت شرکت و مطالعه ی راهنمای سامانه ی ثبت شرکت ها می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید. این راهنما به چگونگی تهیه ی کلیه ی مدارک و اقدامات قانونی ثبت شرکت و پیگیری آن می‌پردازد.
اولین قدمی که می بایست برای ثبت شرکت تجارتی خود ، قبل از وارد شدن به سامانه بردارید ، مشخص کردن سهامداران و درصد سهام هریک از آن هاست. زیرا که صاحبان اصلی شرکت سهامداران اند که به نسبت سرمایه و آورده شان در سود یا زیان شرکت شریک اند. از طرف دیگر در گوشه ی ذهن تان به دنبال نام مناسب که حداقل تشکیل شده از سه جز باشد بگردید. و در کنار آن گواهی عدم سوپیشینه ی مدیران و بازرسین مدنظرتان را با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی ده ، قبل از ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها آماده کنید و گواهی برابراصل مدارک شناسایی شان را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید.

طبقه بندی موضوعی

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

شرکتی که برای امور تجاری در تحت اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل می شود و مسئولیت هر کدام از شرکا به نسبت سرمایه ای است که در شرکت گذاشته اند را شرکت نسبی می گویند.

مدارک ثبت شرکت نسبی شامل:

1- دو نسخه تکمیل شده  از شرکتنامه ،تقاضانامه و اساسنامه

2- تکمیل کردن فرم تعیین نام به ترتیب اولویت

3- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط 

4- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکا ،مدیران و هیات نظارت

5- اصل گواهی عدم سوء پیشینه جهت اعضاء هیات مدیره،مدیر عامل

6- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره

7- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.


اطلاعات بیشتر در 
  • بانک اطلاعات ثبتی

شرکت تضامنی شرکتی است که مسئولیت شرکاء در آن محدود به سرمایه نمی باشد بلکه چون به اعتبار شخصیت شرکا تشکیل می شود، مسئولیت نامحدود است و شرکا مسئول کلیه قروض و تعهدات شرکت ، به غیر از سرمایه می باشند. شرکت تضامنی از نظر اعتبار در راس تمام شرکت های تجاری قرار دارد و بیشتر بین رقبا و نزدیکان تشکیل می شود. 

برای ثبت شرکت تضامنی مدارکی که باید فراهم شود شامل:

1- دو نسخه شرکتنامه تکمیل شده

2- دو نسخه تقاضانامه تکمیل شده

3- دو نسخه اساسنامه تکمیل شده

4- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

5- دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره

6- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.

7- اصل گواهی عدم سوء پیشینه جهت اعضاء هیات مدیره ، مدیر عامل

8- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکا ، مدیران و هیات نظارت

9- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری 



برای آشنایی با دیگر مطالب در این زمینه می توانید با سایت ثبت شرکت بانک اطلاعت ثبتی مراجعه فرمائید.

  • بانک اطلاعات ثبتی

شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین 2 یا چند نفر برای امور تجاری تقسیم می شود و هر کدام از شرکا بدون این که سرمایه به سهام تقسیم شده باشد فقط به میزان سرمایه خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدات شرکت اند.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود شامل:

1– ارائه و تکمیل دو برگ شرکتنامه امضا شده 

2- ارائه دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا شده 

3- دو جلد اساسنامه تکمیل شده و امضا شده

4- دو نسخه صورتجلسه  هیات مدیره، مجمع عمومی و موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.

5- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظارت

6- اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضا هیات مدیره،مدیر عامل

6- تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن

7- معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن

9- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.

10- اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.


هزینه ثبت شرکت بانک اطلاعات ثبتی

  • بانک اطلاعات ثبتی

شرکت هایی که تمام سرمایه ان در زمان تاسیس منحصرا توسط موسسین تامین شده است، سهامی خاص می گویند.

برای ثبت شرکت سهامی به مدارک زیر نیاز می باشد:

1- اساسنامه شرکت باید به امضا کلیه سهامداران برسد.

2- اظهارنامه مبنی بر اینکه کلیه سهام شرکت را اعم از نقدی و غیرنقدی سهامداران تایید و امضاء شود.

3- سرمایه نقدی شرکت باید حداقل از سی و پنج درصد کل سهام کمتر نباشد.

4- در صورتی که تمام سرمایه نقدی باشد باید پرداخت شده باشد.

5- در صورتی که قسمتی از سرمایه غیرنقدی باشد باید ارزیابی شود و به صورت جداگانه در اظهارنامه درج شده باشد.

6- هرگاه شرکت دارای سهام ممتاز باشد باید نوع امتیازات و علت آن به طور واضح در اظهارنامه ثبت شود.

7- انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت در صورت جلسه ای درج شود و به امضاء کلیه سهامداران برسد.

8- قبول سمت مدیران و بازرسان شرکت باید به طور کتبی باشد تا معلوم شود که مدیران و بازرسان به تکالیف و وظایف و مسئولیت های خود واقف بوده اند.



مراحل ثبت شرکت بانک اطلاعات ثبتی

  • بانک اطلاعات ثبتی
امروزه یکی از مهم ترین شرکت های تاثیر گذار در اقتصاد کشور، شرکت های سهامی عام  است که به اتکا سرمایه های که تقسیم شده، فعالیت اقتصادی خود را رونق می دهد به دلیل اینکه افراد به صورت ثابت در آن تصمیم گیرنده و اداره کننده نمی باشند.
مدارک ثبت شرکت سهامی عام شامل دو مرحله می باشد که در زیر توضیح داده شده است.

مرحله اول: (مرحله تشکیل و تحصیل اجازه پذیره نویسی )
1- دو نسخه طرح اعلامیه پذیره نویسی که باید توسط کلیه موسسین امضا شده باشد.
2- دو نسخه طرح اساسنامه تکمیل شده
3- دو نسخه اظهارنامه تکمیل شده
4- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت موسسین
5- اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه (حداقل 35% از 20 % سرمایه تعهد شده)
6- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
7- اصل مجوز اولیه از سازمان بورس و اوراق بهادار
8- تکمیل کردن فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام پیشنهادی و همچنین فیش واریزی مربوطه

1- دو نسخه اساسنامه که به تصویب مجمع عمومی موسس رسیده باشد.
2- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین متضمن تصویب اساسنامه تعیین،اعضاء هیئت مدیره،انتخاب بازرسان و روزنامه های کثیرالانتشار
3- دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره
4- اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت(در صورتیکه قسمتی از سرمایه موسسین بصورت غیر نقدی باشد)
5- اصل مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار(مجوز ثانویه)


  • بانک اطلاعات ثبتی

برای ثبت شرکت گل و گیاه مدارک و اطلاعات زیر نیاز می باشد:

1- کپی کارت ملی و شناسنامه و کارت پایان خدمت، هیات مدیره ، سهامداران و بازرسین  که باید در دفاتر اسناد رسمی اصل شوند.

2- نام شرکت و موضوع فعالیت شرکت

3- میزان سرمایه شرکت

4-  اسامی اشخاصی که حق امضا دارند.

5- تعیین سهامداران و میزان سهام آن ها

6-  تعداد سهام شرکت و اعضا 

7- تعیین مدیران شرکت و سمت آن ها 

8- تعیین بازرسین شرکت ( مخصوص شرکت های سهامی خاص)

9- آدرس و کد پستی شرکت و تمام اعضا بعلاوه شماره همراه

10- آدرس و کد پستی 

11- گواهی عدم سوء پیشینه ( تمام اعضای هیات مدیره ، سهامداران ، بازرسین )

انواع ثبت شرکت بانک اطلاعات ثبتی 

  • بانک اطلاعات ثبتی

موضوع فعالیت شرکت در اصل حدود فعالیت شرکت را تعیین می کند و بیان کننده هدف تشکیل شرکت است. اصولا موضوع فعالیت شرکت با توجه به نظر شرکا تعیین می شود.

معرفی کردن موضوع شرکت در ابتدا ثبت شرکت ضروری می باشد. بسیاری از موضوعات فعالیت شرکت ها قابلیت ثبت دارد ولی بعضی از موضوعات فعالیت شرکت ها ممنون و مجاز نمی باشند. 

به همین دلیل این شرکت ها در انتخاب موضوع فعالیت شرکت هیچ محدودیتی ندارند مگر مواردی که از نظر قانونی ممنوع اعلام شده است . این موضوعات شامل:

1- ترویج دادن و آموزش علوم غیر اسلامی و غیر دینی

2- خرید و فروش اشیاء عتیقه و میراث فرهنگی و هنری

3- ممنوعیت به کارگیری تجهیزات ماهواره ای

4- ممنوعیت خرید و فروش و نگهداری مواد مخدر

5- ساخت و نگهداری سلاح و مهمات جنگی

6- شراکت و سرمایه گذاری در قمار و معاملات ربوی و غیر قانونی

7- اخذ کمک وجوه برای زلزله زدگان و بلایای طبیعی و حوادث غیر متقربه توسط اشخاص حقوقی ممنوع می باشد.

8- ساخت،خرید،فروش و حمل مشروبات الکلی

9-و سایر موارد که منع قانونی و شرعی دارد.


وب سایت ثبت شرکتهای بانک اطلاعات ثبتی 


  • بانک اطلاعات ثبتی

بعد از ثبت شرکت و گذرندان مراحل قانونی ثبت، قوانینی بر اداره شرکت حاکم می باشد که لازم الاجراست. یکی از مواردی که بعد از ثبت شرکت با آن روبرو می شویم، تنظیم کردن صورتجلسات شرکت ها می باشد. 

صورتجلسه، یک نوشته ای است که در آن مشروح مکالمات و تصمیمات گرفته شده در یک جلسه مکتوب می شود و به امضای حاضرین می رسد. این جلسات و صورتجلسه های تنظیم شده می تواند در رابطه با تصمیمات داخل شرکت باشد ولی در مواردی ارجاع آن به اداره ثبت شرکتها ضروری می باشد. این موارد شامل:

*انتخاب مدیرعامل و یا مدیران جدید هیئت مدیره

*انتخاب و یا تمدید دوره بازرسین شرکت

*انتخاب روزنامه کثیر الانتشار برای شرکت

*تعیین نفرات جدید به عنوان دارندگان حق امضا در شرکت

*افزایش و یا کاهش سرمایه

*تصویب ترازنامه

*انحلال شرکت و نحوه تصویه و مدیر یا مدیران تصویه

*خروج و ورود سهامدار و یا شریک جدید با نقل و انتقال سهام و یا سهم الشرکه

*تغییر آدرس شرکت

*تغییر موضوع شرکت

*تاسیس شعبه و یا نمایندگی

*تبدیل شرکت به شخصیت حقوقی دیگر


هزینه ثبت شرکت بانک اطلاعات ثبتی

  • بانک اطلاعات ثبتی

مراکز اسقاط خودرو جزء مراکزی می باشد که بعد از پایان عمر مفید خودروهای سبک و سنگین، اقدام به جمع آوری و بازیافت و جایگزینی آن با خودروهای جدید می کنند.اقدام این مراکز در جهت حفظ محیط زیست بسیار ضروری و مفید می باشد.

لازم است مراکز اسقاط قانونی ثبت شوند و تحت نظارت دولت فعالیت کنند ، این امر با ثبت شرکتی با این موضوع فعالیت محقق می گردد ،توجه داشته باشید که لازم است در هنگام ثبت تمام فعالیت های مربوط به این مراکز در اساسنامه درج گردد. ثبت مراکز اسقاط از موضوعات نیازمند اخذ مجوز می باشد که پیش از ثبت لازم است موافقت اصولی و جواز های مورد نظر از ارگانها مختلف تهیه گردد و سپس مراحل ثبت شرکت طی شود.

شرایط ثبت شرکت اسقاطی خودروهای فرسوده

برای شروع این فعالیت لازم می باشد که ملزومات صنعتی و زیست محیطی به وسیله سرمایه گذاران فراهم شود همچنین ارائه مدارک ذیل الزامی می باشد:

1- جواز تاسیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مربوطه (و یا قرارداد شرکت شهرک صنعتی محل مورد نظر)

2- موافقت نهایی سازمان حفاظت محیط زیست (و یا قرارداد شرکت شهرک صنعتی محل مورد نظر که به دبیرخانه ستاد ارائه نمایید )


با سایت مرجع ثبت شرکت بانک اطلاعات ثبتی همراه باشید.

  • بانک اطلاعات ثبتی

کانادا یکی از  مهم ترین کشورهای صنعتی دنیا است که دارای اقتصادی گسترده و متنوع می باشد . این کشور دارای منابع طبیعی از قبیل (جنگل داری، معدن داری، کشاورزی، صنایع نفت و گاز طبیعی، و ماهیگیری می باشد) که مهمترین عوامل تولید کار و درآمد زایی این کشور است .

یکی از موفق ترین روش های ایجاد کسب و کار در این کشور ثبت شرکت می باشد

مزایای ثبت شرکت در کانادا:

1- سرعت بالا در رسیدگی به پرونده ها

2-شرایط آسان برای دریافت پاسپورت کانادایی با سرمایه گذاری در این کشور

3-امکان تحصیل رایگان برای تمامی فرزندان

4-استفاده از بیمه خدمات درمانی رایگان تا آخر عمر

روش های ثبت شرکت در کانادا شامل:

1-مالکیت انحصاری : sobe proprietor ship

2-مشارکت –   partner ship

3-شرکت سهامی cor poration

اطلاعات بیشتر در ثبت شرکت بانک اطلاعات ثبتی 


  • بانک اطلاعات ثبتی