بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

سامانه ثبت شرکت
اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند. و لاجرم دولت و در کنار آن شرکت های خصوصی به سمت بهره گیری از انواع مختلف فناوری های اطلاعاتی سوق پیدا کردند ، هرچند که در ابتدا تحولات ، موفقیت ها ، شکست ها ، چالش ها و مقاومت های فراوانی را از سر گذراندند. به اثبات رسیدن ضرورت و نقش سامانه های الکترونیکی ، و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمان ها در سطح جهان ، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را بر آن داشته تا از آن به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و مؤثر در امر تصمیم گیری بهره گیرند ؛ که سازمان “اداره ی ثبت شرکت ها” یکی از این سامانه هاست. اداره ی ثبت شرکت ها با استفاده ی سنجیده و آگاهانه از فناوری های اطلاعاتی سعی کرده تا با ایجاد این سامانه جدا از هموار کردن راه ، و ابزاری برای اثر بخشی و توسعه ی بیشتر ؛ به مبارزه با فساد و نظارت و شفافیت بیشتر هم کمک کند.

پس با توجه به اینترنتی‌شدن روند ثبت یک شرکت ، این کار دیگر کاری طاقت‌ فرسا نیست. با الکترونیکی شدن روند ثبت شرکت و مطالعه ی راهنمای سامانه ی ثبت شرکت ها می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید. این راهنما به چگونگی تهیه ی کلیه ی مدارک و اقدامات قانونی ثبت شرکت و پیگیری آن می‌پردازد.
اولین قدمی که می بایست برای ثبت شرکت تجارتی خود ، قبل از وارد شدن به سامانه بردارید ، مشخص کردن سهامداران و درصد سهام هریک از آن هاست. زیرا که صاحبان اصلی شرکت سهامداران اند که به نسبت سرمایه و آورده شان در سود یا زیان شرکت شریک اند. از طرف دیگر در گوشه ی ذهن تان به دنبال نام مناسب که حداقل تشکیل شده از سه جز باشد بگردید. و در کنار آن گواهی عدم سوپیشینه ی مدیران و بازرسین مدنظرتان را با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی ده ، قبل از ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها آماده کنید و گواهی برابراصل مدارک شناسایی شان را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید.

طبقه بندی موضوعی

استعلام شماره ثبت و شناسه ملی

چهارشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۰۳:۲۴ ب.ظ

استعلام شماره ثبت و شناسه ملی شرکت :

بعد از ثبت شرکت در اداره ی ثبت و پایان کارها ؛ اداره ثبت شرکت ها یک شماره به عنوان شماره ثبت به شرکت مورد نظر میدهد. به وسیله ی این شماره شرکت مورد نظر شناخته میشود . این شماره گاهی ممکن است مشابه دیگری داشته باشد به همین دلیل سازمان املاک و اسناد کشور شماره دیگری را برای هر شرکت اختصاص داده است .

 

این شماره به نام شناسه ی ملی به اشخاصی حقوقی تخصیص داده میشود؛ این شناسه ی 11 رقمی منحصربفرد است .

 

برای استعلام وجود یا عدم وجود شرکت ها از شناسه ملی و شماره ثبت استفاده میکنند .

 

مشخصات شماره ثبت :

یکی از راه های احراز هویت شرکت ها است

 

بدون تغییر است

 

شرکت بدون شماره ثبت غیر قانونی است

 

به وسیله شماره ثبت هویت افراد حقوقی ثبت شده در سازمان ثبت اسناد و املاک ، وزارت کشو و … قابل شناسایی است.

 

مزایای شماره ثبت و شناسه ملی

 

یافتن آدرس شرکت

 

بررسی غیر قانونی بودن یا قانونی بودن شرکت

 

بررسی نوع فعالیت و خدمات شرکت

 

روش استعلام شناسه ملی و  شماره ثبت شرکت

برای استعلام شناسه ملی و شماره ثبت شرکت میتوان رجوع به سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کرد .

 

 استعلام شماره ثبت و شناسه ملی

برای استعلام حداقل باید یکی از موارد زیر در دست باشد :

 

شماره ملی

 

شماره ثبت

 

نام شخصیت

 

لازم به ذکر است این سامانه مدام در حال بروز رسانی است تا شرکت های تازه تاسیس را وارد سامانه کند .همانطور که گفته شد وارد کردن یکی از مشخصات بالا ضروری است وقتی یکی از آنها را وارد شد درصورت صحیح بودن دو اطلاعات دیگر نماینگر میشود .

 

با وارد کردن یکی از فیلد ها مشخصاتی از قبیل نوع شخصیت ، سازمان ثبت کننده و وضعیت نمایان میشود .

 

اطلاعات و مشخصات مربوط به شرکت ها و موسسات غیر تجاری در این سامانه قابل رویت است

 



 استعلام شماره ثبت شرکت

  • بانک اطلاعات ثبتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی