بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

سامانه ثبت شرکت
اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند. و لاجرم دولت و در کنار آن شرکت های خصوصی به سمت بهره گیری از انواع مختلف فناوری های اطلاعاتی سوق پیدا کردند ، هرچند که در ابتدا تحولات ، موفقیت ها ، شکست ها ، چالش ها و مقاومت های فراوانی را از سر گذراندند. به اثبات رسیدن ضرورت و نقش سامانه های الکترونیکی ، و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمان ها در سطح جهان ، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را بر آن داشته تا از آن به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و مؤثر در امر تصمیم گیری بهره گیرند ؛ که سازمان “اداره ی ثبت شرکت ها” یکی از این سامانه هاست. اداره ی ثبت شرکت ها با استفاده ی سنجیده و آگاهانه از فناوری های اطلاعاتی سعی کرده تا با ایجاد این سامانه جدا از هموار کردن راه ، و ابزاری برای اثر بخشی و توسعه ی بیشتر ؛ به مبارزه با فساد و نظارت و شفافیت بیشتر هم کمک کند.

پس با توجه به اینترنتی‌شدن روند ثبت یک شرکت ، این کار دیگر کاری طاقت‌ فرسا نیست. با الکترونیکی شدن روند ثبت شرکت و مطالعه ی راهنمای سامانه ی ثبت شرکت ها می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید. این راهنما به چگونگی تهیه ی کلیه ی مدارک و اقدامات قانونی ثبت شرکت و پیگیری آن می‌پردازد.
اولین قدمی که می بایست برای ثبت شرکت تجارتی خود ، قبل از وارد شدن به سامانه بردارید ، مشخص کردن سهامداران و درصد سهام هریک از آن هاست. زیرا که صاحبان اصلی شرکت سهامداران اند که به نسبت سرمایه و آورده شان در سود یا زیان شرکت شریک اند. از طرف دیگر در گوشه ی ذهن تان به دنبال نام مناسب که حداقل تشکیل شده از سه جز باشد بگردید. و در کنار آن گواهی عدم سوپیشینه ی مدیران و بازرسین مدنظرتان را با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی ده ، قبل از ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها آماده کنید و گواهی برابراصل مدارک شناسایی شان را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید.

طبقه بندی موضوعی

ثبت موسسه حقوقی

سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۰۱:۵۷ ب.ظ

منظور از موسسات حقوقی موسسه هایی است که رابط بین وکیل و موکل میباشند . و در زمینه های امور وکالت توسط کارشناسان و وکلای حقوقی و رسمی دادگستری ایجاد میشوند .

 

همچنین در زمینه های مشاوره خانواده و وکالت خانواده فعالیت دارند .

 

این موسسات غیر تجاری میباشند . و در حوزه های حقوقی اعم از حقوق بانکی مالیاتی کیفری و… فعالیت دارند .

 

ارائه این قبیل خدمات از طریق موسسات حقوقی یک امر سنجیده شده و کارشناسی است زیرا این موسسات به طور دقیق با این امور اشنا هستند . و با خطای کمتری انجام میدهند .

 

متقاضیان میتوانند با حداقل مدرک کارشناسی رشته ی مرتبط اقدام به ثبت موسسه ی حقوقی کنند.

 

ارکان موسسات حقوقی :

هر یک از موسسات حقوقی دارای مدیر (مدیران ) و مجمع عمومی میباشد .

 

مجمع عمومی متشکل از سهام داران است که آنها تعیین میکنند چه کسی یا کسانی موسسه را مدیریت کند . حدود اختیارات مدیر یا مدیران را مجمع عمومی مشخص میکند .

 

شرایط ثبت موسسات حقوقی :

حداقل 2 نفر از شرکا باید برای ثبت موسسه حقوقی اقدام کنند . که حداقل یک نفر وکیل دادگستری با سابقه 10 سال وکالت باید عضو موسسان باشد .

 

اعضای موسسه باید شرایط زیر را داشته باشند و آنها را رعایت کنند :

 

تمدید مکرر پروانه وکالت

عدم داشتن دفتر وکالت و یا عضویت در موسسه های حقوقی دیگر

عدم سوپیشینه و داشتن محکومیت از درجه 4 به بعد

نداشتن فساد و عدم انجام فعالیت های در تضاد با شغل و شئونات وکالت

در صورت عدم داشتن یکی از شرایط و رعایت نکردن آنها  عضو مذکور ازعضویت در در موسسه عزل میگردد و چنانچه با خروج وی تعداد اعضا از حد نصاب کمتر گردد ؛ اعضا موظف هستند طی مدت 30 روز عضو جدید با شرایط بالا را به کانون وکلا اعلام نمایند.

 

ثبت موسسه حقوقی

 

سایر شرایط ثبت موسسه حقوقی :

ثبت موسسه حقوقی منوط به ارائه پروانه ی تاسیس که از سوی قوه ی قضاییه است میباشد ،این پروانه مدت دار است و تمدید ثبت موسسه تابع تمدید پروانه است.

همانطور که گفته شد تعداد اعضا جهت ثبت حداقل 2 نفر است

سرمایه موسسه میباست نقدی باشد و حداقل آن 1000000 ریال میباشد .

یکی از وکلای موسس باید بیش از 10 سال سابقه وکالت داشته باشند.

تابعیت موسسه باید ایرانی باشد و غیر از ایرانی تابعیت دیگری مورد قبول نیست .

اساسنامه موسسه حقوقی باید ابتدا باید مورد تایید و ثبت کانون وکلای دادگستری برسد و سپس در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مورد ثبت قرار بگیرد .

در اساسنامه میباست نام موسسه و اعضای موسس و مشخصات و محل اقامتشان ذکر شود . هر گونه تغییر در ارکان و اساسنامه باید در کانون وکلا تایید شود . و جهت انتشار و ثبت به اد اره ی ثبت شرکت ها داده شود .

طی یک ماه از انتشار آگهی یک نسخه از آگهی باید به کانون وکلا داده شود .

اسامی همه وکلای همکار در موسسه که به تصویب مجمع عمومی رسیده اند و در کانون وکلا تایید شدند برابر ماده 3 باید به اداره ثبت شرکت ها اعلام شوند تا در روزنامه رسمی آگهی شوند.

در بند 2 اساسنامه موضوع موسسه حقوقی ذکر میشود.منظور از  عبارت فوق (مشاوره حقوقی و انجام امور مربوط به وکالت از طریق وکلای معتبر دادگستری) همه ی امور حقوقی را شامل میشود .

برای انتخاب نام موسسه باید کلمه “موسسه” ذکر شود . نام های انتخابی باید دارای معنا و مفهوم باشند. دارای 3 سیلاب باشد .لاتین و بیگانه نباشد و در اخر مطابق با عرف و شرع اسلام باشد .

مدارک لازم جهت ثبت مؤسسه حقوقی:

دو نسخه اساسنامه تکمیل شده موسسات حقوقی

دو نسخه تقاضانامه تکمیل شده موسسات حقوقی

کپی مدارک احراز هویت برابر با اصل در دفاتر اسناد رسمی همه اعضا

مدارک شناسایی نماینده شخص حقوقی

کپی آخرین روزنامه رسمی

معرفی نامه نماینده زمانی که اعضا هیات مدیره از اشخاص حقوقی باشد.

ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی حقوقی یکیاز اعضای هیئت مدیره

ارائه قیم نامه و وکالتنامه

 

 

 

ثبت موسسه حقوقی

  • بانک اطلاعات ثبتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی