بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

سامانه ثبت شرکت
اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند. و لاجرم دولت و در کنار آن شرکت های خصوصی به سمت بهره گیری از انواع مختلف فناوری های اطلاعاتی سوق پیدا کردند ، هرچند که در ابتدا تحولات ، موفقیت ها ، شکست ها ، چالش ها و مقاومت های فراوانی را از سر گذراندند. به اثبات رسیدن ضرورت و نقش سامانه های الکترونیکی ، و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمان ها در سطح جهان ، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را بر آن داشته تا از آن به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و مؤثر در امر تصمیم گیری بهره گیرند ؛ که سازمان “اداره ی ثبت شرکت ها” یکی از این سامانه هاست. اداره ی ثبت شرکت ها با استفاده ی سنجیده و آگاهانه از فناوری های اطلاعاتی سعی کرده تا با ایجاد این سامانه جدا از هموار کردن راه ، و ابزاری برای اثر بخشی و توسعه ی بیشتر ؛ به مبارزه با فساد و نظارت و شفافیت بیشتر هم کمک کند.

پس با توجه به اینترنتی‌شدن روند ثبت یک شرکت ، این کار دیگر کاری طاقت‌ فرسا نیست. با الکترونیکی شدن روند ثبت شرکت و مطالعه ی راهنمای سامانه ی ثبت شرکت ها می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید. این راهنما به چگونگی تهیه ی کلیه ی مدارک و اقدامات قانونی ثبت شرکت و پیگیری آن می‌پردازد.
اولین قدمی که می بایست برای ثبت شرکت تجارتی خود ، قبل از وارد شدن به سامانه بردارید ، مشخص کردن سهامداران و درصد سهام هریک از آن هاست. زیرا که صاحبان اصلی شرکت سهامداران اند که به نسبت سرمایه و آورده شان در سود یا زیان شرکت شریک اند. از طرف دیگر در گوشه ی ذهن تان به دنبال نام مناسب که حداقل تشکیل شده از سه جز باشد بگردید. و در کنار آن گواهی عدم سوپیشینه ی مدیران و بازرسین مدنظرتان را با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی ده ، قبل از ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها آماده کنید و گواهی برابراصل مدارک شناسایی شان را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید.

طبقه بندی موضوعی

ثبت موسسه

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۴:۳۹ ب.ظ

در اداره ثبت شرکت ها ثبت موسسات غیر تجاری نیز انجام میشود.موساتی که به انجام امور غیر تجاری میپردازند.مانند کارهای علمی.

 

آیین نامه ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری ؛ چنین تعریف میکند :” مقصود از تشکیلات و موسسات غیر تجارتی مذکور در ماده ۵٨۴ قانون تجارت کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیر تجارتی از قبیل امور علمی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می‌شود اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند.”

 

این موسسات به دو دسته تقسیم میشوند.

 

موسساتی که هدف آنها از تشکیل منافع مادی و تقسیم آن بین اعضا باشد مانند مدارس غیرانتفاعی و موسسات آموزشی و موسسات حقوقی   و موسسات خدمات شهری این موسسات باید پس از به ثبت رساندن موسسه باید مجوز فعالیت خود را از مرجع ذیربط اخذ کنند .

موسساتی که هدف آنها از تشکیل منافع مادی برای خود و اعضاشان نباشد مانند احزاب سیاسی و انجمن های اسلامی و فعالان اجتماعی  به این موسسات ؛موسسات غیر انتفاعی میگویند.این موسسات هنگام ثبت توسط اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی استعلام میشوند و در صورت نبود مشکل به ثبت میرسند .

مدارک لازم برای ثبت موسسه های غیر تجاری :

مدارک لازم جهت ثبت موسسه غیرتجاری به شرح زیر است :

 

تکمیل فرم تقاضانامه و به امضا رسیده توسط شرکا

انتخاب نام مناسب برای موسسه

2 جلد اساسنامه تکمیل شده و به امضای شرکا رسیده باشد

2 نسخه صورت جلسه مجمع موسسان

کپی مدارک احراز هویت شرکا

حداقل برای تشکیل موسسه 2 نفر میباشد

حداقل سرمایه هر میزان میتواند باشد

در صورت نیاز اخذ مجوز لازم از مرجع ذیصلاح

پس از ارائه مدارک مورد نظر و در صورت نداشتن مشکل و نقص در اداره ثبت باید هزینه های مربوطه را پرداخت کرد .

 

سپس ثبت موسسه مورد نظر انجام میپذیرد بعد از این مراحل آگهی تاسیس باید به امضای رییس شرکت ثبت برسد. بعد از این مراحل یک نسخه از مدارک با مهر اداره ی ثبت به شخص احراز هویت شده تقدیم میشود .سپس باید برای آگهی در روزنامه اقدام کرد .

 

پس آگهی در روزنامه های کثیرالنتشار کار ثبت موسسه به پایان میرسد .

 

 

 

ثبت موسسه و شرکت

  • بانک اطلاعات ثبتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی