بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

سامانه ثبت شرکت
اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند. و لاجرم دولت و در کنار آن شرکت های خصوصی به سمت بهره گیری از انواع مختلف فناوری های اطلاعاتی سوق پیدا کردند ، هرچند که در ابتدا تحولات ، موفقیت ها ، شکست ها ، چالش ها و مقاومت های فراوانی را از سر گذراندند. به اثبات رسیدن ضرورت و نقش سامانه های الکترونیکی ، و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمان ها در سطح جهان ، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را بر آن داشته تا از آن به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و مؤثر در امر تصمیم گیری بهره گیرند ؛ که سازمان “اداره ی ثبت شرکت ها” یکی از این سامانه هاست. اداره ی ثبت شرکت ها با استفاده ی سنجیده و آگاهانه از فناوری های اطلاعاتی سعی کرده تا با ایجاد این سامانه جدا از هموار کردن راه ، و ابزاری برای اثر بخشی و توسعه ی بیشتر ؛ به مبارزه با فساد و نظارت و شفافیت بیشتر هم کمک کند.

پس با توجه به اینترنتی‌شدن روند ثبت یک شرکت ، این کار دیگر کاری طاقت‌ فرسا نیست. با الکترونیکی شدن روند ثبت شرکت و مطالعه ی راهنمای سامانه ی ثبت شرکت ها می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید. این راهنما به چگونگی تهیه ی کلیه ی مدارک و اقدامات قانونی ثبت شرکت و پیگیری آن می‌پردازد.
اولین قدمی که می بایست برای ثبت شرکت تجارتی خود ، قبل از وارد شدن به سامانه بردارید ، مشخص کردن سهامداران و درصد سهام هریک از آن هاست. زیرا که صاحبان اصلی شرکت سهامداران اند که به نسبت سرمایه و آورده شان در سود یا زیان شرکت شریک اند. از طرف دیگر در گوشه ی ذهن تان به دنبال نام مناسب که حداقل تشکیل شده از سه جز باشد بگردید. و در کنار آن گواهی عدم سوپیشینه ی مدیران و بازرسین مدنظرتان را با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی ده ، قبل از ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها آماده کنید و گواهی برابراصل مدارک شناسایی شان را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید.

طبقه بندی موضوعی

شرکت مختلط غیر سهامی چیست ؟

پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱ ب.ظ

این مطلب با هدف بررسی ماهیت ،شرایط و مراحل ثبت شرکت مختلط غیر سهامی تهیه گردیده است جهت بررسی این نوع شرکت در ابتدا به ارائه تاریچه شکل گیری این شرکت ها در دنیا خواهیم پرداخت .

 

این نوع شرکت در اروپا در قرون وسطا شکل گرفته است ، در این دوران اشراف و نجیب زادگان اروپایی جهت امور تجاری خصوصا تجارت های دریایی که در آن دوران بسیار رواج داشته اقدام به شراکت با تجار از طبقه عادی می نمودند و بخشی از سرمایه تجارت را تامین می نمودند لکن با این شرط که در این تجارت نامی از آنها برده نشود و شرط دیگر اینکه تنها به میزان سرمایه آورده خود مسئولیت در تجارت را پذیرا باشند. در این شرایط شریک تاجر مسئول کلیه قروض شرکت بوده است . دلیل این نوع از شراکت ،ناپسندیده بودن فعالیت تجاری برای اشراف زادگان در آن دوران بوده است . همین امر بستر به وجود آمدن شکل امروزی شرکت های مختلط غیر سهامی می باشد.

 

طبق ماده 141قانون تجارت شرکت مختلط غیرسهامی شرکتی است که برای امور تجارتی  تحت اسم مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام  تشکیل می‌شود. شریک ضامن مسئول کلیه‌ی قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود کسی است که مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه‌ای است که در شرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. در اسم شرکت باید عبارت (شرکت مختلط) و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود.

 

شرط تشکیل شرکت تأدیه تمام سرمایه نیست زیرا از مفاد بعضی از مواد بر می آید که شرکاء با مسئولیت محدود ممکن است قسمتی از سرمایه نقدی را تأدیه و بقیه را تعهد نمایند(ماده 141 و 152) ولی شرکاء ضامن باید تمام سرمایه خود را بپردازند.

 

شرکت مختلط غیر سهامی ترکیبی از ساختار یک شرکت سرمایه ای به نام شرکت با مسئولیت محدود و ساختار یک شرکت تضامنی که شرکت شخصی است می باشد .یعنی عده ای از شرکا ء شریک ضامن که مسئولیت کلیه قروض شرکت را بعهده دارند و عده ای از شرکا ء با مسئولیت محدود به میزان سرمایه ای که در شرکت دارند نیز دارای مسئولیت می باشند با این وصف حقوق و مسئولیت شرکاء ضامن به مانند شرکت تضامنی عمل می کنند .

 

چنانچه در ابتدای مطلب اشاره گردید این نوع شرکت از قدیم الایام برای کسانی که صاحب سرمایه بودند اما نمی توانستند رسما تجارت کنند سرمایه خود را در اختیار کسانی که هم رسما می توانستند تجارت کنند و هم بصیر و مطلع بودند رایج بوده است تا حاصل منافع ان ها تقسیم گردد .بطور کل می توان گفت شرکت مختلط غیر سهامی از ماهیت دو گانه با اوصاف و اثار خاص خود برخوردار است .

 

تشکیل این نوع شرکت با تنظیم شرکت نامه می باشد و نکات لازم در شرکت نامه و یا اساسنامه درج می گردد.

 

شرایط انتخاب اسم شرکت طبق ماده 141 قانون تجارت نام شرکت دو شرط دارد

1-درنام شرکت می بایست عبارت شرکت مختلط ذکر شود.

 

2-در اسم شرکت لااقل اسم یکی از شرکا ضامن قید شود(مسئولیت شرکای ضامن مانند شرکت تضامنی است )

 

تشکیل شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط غیر سهامی که از نظر طبقه بندی جز شرکتهای شخص محسوب می شود با تنظیم شرکتنامه واساسنامه و امضای شرکا تشکیل و به ثبت می رسد . روابط شرکا تابع شرکتنامه خواهد بود. تنظیم اساسنامه نیز درشرکت متداول و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

در تنظیم شرکتنامه و اساسنامه باید مفاد ماده ١٦١ ق.ت. ناظر به مواد ١٣٦ تا ١٤٠ همان قانون مورد توجه قرار گیرد

 

بعد از ثبت شرکت مختلط غیر سهامی خلاصه ای از شرکتنامه در روزنامه رسمی و یکی از روزنامه های کثیر الانتشار درج می گردد

 

  مدارک لازم جهت ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

1-دو نسخه اظهارنامه به امضای شرکا

 

2-دو نسخه شرکتنامه به امضای کلیه شرکا

 

3-دو نسخه اساسنامه به امضای شرکا

 

4-دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین به امضای کلیه شرکا ( با معرفی شریک یا شرکای ضامن که سمت مدیریت دارند)

 

5-فتوکپی شناسنامه شرکا و پایان خدمت در صورت مشمولی

 

6-اخذ مجوز از شورای مرکزی اصناف یا موافقت اصولی از وزارتخانه مربوطه در صورت نیاز



ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

  • بانک اطلاعات ثبتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی