بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

سامانه ثبت شرکت
اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند. و لاجرم دولت و در کنار آن شرکت های خصوصی به سمت بهره گیری از انواع مختلف فناوری های اطلاعاتی سوق پیدا کردند ، هرچند که در ابتدا تحولات ، موفقیت ها ، شکست ها ، چالش ها و مقاومت های فراوانی را از سر گذراندند. به اثبات رسیدن ضرورت و نقش سامانه های الکترونیکی ، و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمان ها در سطح جهان ، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را بر آن داشته تا از آن به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و مؤثر در امر تصمیم گیری بهره گیرند ؛ که سازمان “اداره ی ثبت شرکت ها” یکی از این سامانه هاست. اداره ی ثبت شرکت ها با استفاده ی سنجیده و آگاهانه از فناوری های اطلاعاتی سعی کرده تا با ایجاد این سامانه جدا از هموار کردن راه ، و ابزاری برای اثر بخشی و توسعه ی بیشتر ؛ به مبارزه با فساد و نظارت و شفافیت بیشتر هم کمک کند.

پس با توجه به اینترنتی‌شدن روند ثبت یک شرکت ، این کار دیگر کاری طاقت‌ فرسا نیست. با الکترونیکی شدن روند ثبت شرکت و مطالعه ی راهنمای سامانه ی ثبت شرکت ها می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید. این راهنما به چگونگی تهیه ی کلیه ی مدارک و اقدامات قانونی ثبت شرکت و پیگیری آن می‌پردازد.
اولین قدمی که می بایست برای ثبت شرکت تجارتی خود ، قبل از وارد شدن به سامانه بردارید ، مشخص کردن سهامداران و درصد سهام هریک از آن هاست. زیرا که صاحبان اصلی شرکت سهامداران اند که به نسبت سرمایه و آورده شان در سود یا زیان شرکت شریک اند. از طرف دیگر در گوشه ی ذهن تان به دنبال نام مناسب که حداقل تشکیل شده از سه جز باشد بگردید. و در کنار آن گواهی عدم سوپیشینه ی مدیران و بازرسین مدنظرتان را با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی ده ، قبل از ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها آماده کنید و گواهی برابراصل مدارک شناسایی شان را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید.

طبقه بندی موضوعی

تعریف تشکیلات وموسسات غیر تجاری چیست ?

يكشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۳۷ ب.ظ

تا کنون به شرح و ارائه مطالبی در رابطه با قانون تجارت و بررسی شرکت های تجاری پرداختیم لکن مجموعه های دیگری نیز با عنوان موسسات غیر تجاری قانونا در حال فعالیت می باشند که این مطلب با هدف بررسی این موسسات و مراکز تهیه گردیده است :

 

به موجب ماده 1 ایین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجارتی مصوب1337 تشکیلات و موسسات غیر تجارتی مذکور ر ماده 584 قانون تجارت چنین تعریف شده اند:

 

کلیه تشکیلات و موسسات غیر تجارتی از قبیل مراکزی که با هدف فعالیت در امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال ان تشکیل می شود، اعم از ان که موسسین تشکیل دهنگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند، موسسات و تشکیلات غیر تجاری نامیده می شوند.

 

انواع تشکیلات و موسسات غیر تجاری

بنا بر  ماده  2ایین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری مصوب 1337 به دو قسمت تقسیم می شود:

 

1– موسساتی که مقصود از تشکیل ان  جلب منافع و تقسیم ان بین اعضا خود نباشد مانند : موسسات خیریه  و انجمن های اسلامی و تخصصی و احزاب و صندوق های قرض الحسنه و… را موسسا ت غیر انتفاعی دانست .

 

2–موسساتی که مقصود ا زتشکیل  ان ممکن است جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضا خود یا غیر باشد مانند :کانون های فنی و حقوقی و غیره را انتفاعی می نامند .

 

حیات تشکیلات و موسسات غیر تجاری

این موسسات جهت شروع فعالیت لازم است در دفاتر مخصوصی که توسط وزارت دادگستری تایین گردیده است شخصیت حقوقی خود را اعلام و ثبت نمایند و متناسب با فعالیت خود عناوینی از قبیل کانون یا بنگاه و امثال ان اختیار نمایند.

 

جهت ثبت این مراکز در تهران می بایست به اداره ثبت شرکت ها و در سایر شهرستان ها به ادراه ثبت مرکز اصلی مراجعه نمود . جهت ثبت این موسسات حضور حداقل دو شریک الزامی می باشد و قید سرمایه به هر میزانی بلامانع است .

 

در نخستین گام جهت ثبت اینگونه موسسات می بایست اظهار نامه ی ثبت تشکیلات و موسسات غیر انتفاعی را در دو نسخه به زبان فارسی تنظیم نمود توجه داشته باشید که لازم است این اظهارنامه دارای تاریخ و امضا ء باشد . این اظهارنامه شامل مواردی به شرح ذیل است :

 

1- اسم و اقامتگاه و تابعیت و موضوع موسسه و مراکز و شعب ان

 

2-اسم و اقامتگاه و شهرت اشخاصی که برای ادراه موسسات و تشکیلات معین شده اند .

 

3-اسم و اقامتگاه و تابعیت وکیل در صورتی که اظهارنامه به وسیله ی وکیل تنظیم شذه باشد .

 

4- تعیین ضمایم اظهارنامه.

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت تشکیلات و موسسات غیر انتفاعی

1-دو نسخه تقاضانامه تکمیل شده ( اوراق تقاضانامه به دلیل بهادار بودن می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردد )

 

2- اساسنامه تکمیل شده ( دو نسخه )

 

3- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

 

4- دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره یا رکن اداره کننده

 

5- کپی برابر با اصل مدارک احراز هویت موسسین و مدیران

 

6- معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه موسسین و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن

 

7- تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی موسس ، مبنی بر غیردولتی بودن آن

 

8- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد

 

9- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد

 

در انتها در رابطه با براندازی و انحلال اینگونه موسسات در نظر داشته باشیدکه موسسات غیر انتفاعی به دو شیوه منحل می گردند یک) انحلال ا ختیاری یعنی مجمع عمومی تصمیم به انحلال موسسه می گیرد . دو) انحلال اجباری که به موجب حکم دادگاه و طی ایجاد شرایطی موسسه منحل شده محسوب می گردد  .




ثبت شرکت و موسسات غیر تجاری 

  • بانک اطلاعات ثبتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی