بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

سامانه ثبت شرکت
اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند. و لاجرم دولت و در کنار آن شرکت های خصوصی به سمت بهره گیری از انواع مختلف فناوری های اطلاعاتی سوق پیدا کردند ، هرچند که در ابتدا تحولات ، موفقیت ها ، شکست ها ، چالش ها و مقاومت های فراوانی را از سر گذراندند. به اثبات رسیدن ضرورت و نقش سامانه های الکترونیکی ، و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمان ها در سطح جهان ، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را بر آن داشته تا از آن به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و مؤثر در امر تصمیم گیری بهره گیرند ؛ که سازمان “اداره ی ثبت شرکت ها” یکی از این سامانه هاست. اداره ی ثبت شرکت ها با استفاده ی سنجیده و آگاهانه از فناوری های اطلاعاتی سعی کرده تا با ایجاد این سامانه جدا از هموار کردن راه ، و ابزاری برای اثر بخشی و توسعه ی بیشتر ؛ به مبارزه با فساد و نظارت و شفافیت بیشتر هم کمک کند.

پس با توجه به اینترنتی‌شدن روند ثبت یک شرکت ، این کار دیگر کاری طاقت‌ فرسا نیست. با الکترونیکی شدن روند ثبت شرکت و مطالعه ی راهنمای سامانه ی ثبت شرکت ها می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید. این راهنما به چگونگی تهیه ی کلیه ی مدارک و اقدامات قانونی ثبت شرکت و پیگیری آن می‌پردازد.
اولین قدمی که می بایست برای ثبت شرکت تجارتی خود ، قبل از وارد شدن به سامانه بردارید ، مشخص کردن سهامداران و درصد سهام هریک از آن هاست. زیرا که صاحبان اصلی شرکت سهامداران اند که به نسبت سرمایه و آورده شان در سود یا زیان شرکت شریک اند. از طرف دیگر در گوشه ی ذهن تان به دنبال نام مناسب که حداقل تشکیل شده از سه جز باشد بگردید. و در کنار آن گواهی عدم سوپیشینه ی مدیران و بازرسین مدنظرتان را با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی ده ، قبل از ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها آماده کنید و گواهی برابراصل مدارک شناسایی شان را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید.

طبقه بندی موضوعی

شرایط ثبت شرکت مهندسی عمرانی

سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۴۰ ب.ظ

یکی از مهمترین رشته هایی که ارتباط مستقیم با عمران و آبادانی کشورها دارد رشته مهندسی عمران می باشد ،مهندسین و متخصصین این رشته به ساخت و طراحی انواع سد، فرودگاه، جاده، برج، تونل، دکل های مخابرات، ساختمان های مقاوم در مقابل زلزله، سیل و آتش، نیروگاه های برق و مصالح سبک، ارزان و با کیفیت مناسب برای ساخت و ساز می پردازند. همانگونه که مشاهده می نمایید فعالیت در رشته عمران دارای زمینه کاری بسیار وسیع و متنوعی می باشد و بنابراین نیازمند دستیابی به دانش کافی است.

یکی از راه های فعالیت در این رشته ثبت شرکت و آغاز فعالیت به صورت قانونی و معتبر می باشد، شرکت های  عمرانی  می توانند در قالب های ساخت پروژه های عمرانی ، سرمایه گذاری ، اجرا و مشارکت در پروژه های صنعتی ، عمرانی ، مشارکت و راه اندازی واحدهای تولیدی ، اخذ تسهیلات به صورت مستقیم از بانک ها ، مشارکت و سرمایه گذاری در احداث شهرک های مسکونی و … به فعالیت بپردازند.

جهت ثبت این نوع شرکت در ابتدا لازم است قالب مناسب جهت این موضوع فعالیت را انتخاب نمایید. ثبت شرکت عمران مانند بسیاری از موضوعات دیگر در قالب شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود امکان پذیر می باشد. لکن مناسب ترین قالب جهت این شرکت و برخی موضوعات مشابه دیگر شرکت سهامی خاص می باشد. شرکت سهامی خاص دارای اعتبار و ارزش بیشتری در مناقصات می باشد و علاوه بر آن این شرکت از لحاظ اعتباری برای اخذ تسهیلات بانکی ، اخذ نمایندگی معتبر و …… نیز مناسب تر و معتبر تر است.

شرایط ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص

1-وجود حداقل 3 نفر عضو + 2 نفر بازرس(بازرسین نباید از اعضا باشند)

2- حداقل 1.000.000 ریال سرمایه اولیه

3- حداقل 35 % سرمایه نقداَ پرداخت شود

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص

1- کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت عمرانی

2- امضای اقرار نامه

3- اصل گواهی عدم سوء پیشینه هیئت مدیره شرکت عمرانی

4- مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت عمرانی

5-تنظیم وکالتنامه در صورتی که امور بواسطه وکیل انجام می شود

شرایط ثبت شرکت عمرانی با مسئولیت محدود

1-  وجود حداقل 2 نفر عضو

2-  حداقل 1.000.000 ریال سرمایه اولیه

3- تعهد یا پرداخت کل سرمایه

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت عمرانی با مسئولیت محدود

1- کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت عمرانی

2- اصل گواهی عدم سوء پیشینه

3- امضای اقرارنامه

4- مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت

5 – تنظیم وکالتنامه در صورتی که امور بواسطه وکیل انجام می شود

مراحل ثبت شرکت عمرانی

1-مشخص نمودن اطلاعاتی نظیر میزان سرمایه ی شرکت و انتخاب اعضای شرکت عمرانی، مشخص نمودن مدت ،حدود موضوع فعالیت شرکت عمرانی ،تعیین مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن،اگر تاسیس شعبه مورد نظر باشد و تعیین وظایف و حدود اختیارات مدیران

2- مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها و تکمیل اطلاعات خواسته شده  نظیر معرفی نام شرکا ،معرفی شعبه های شرکت و تعیین  نام شرکت

3- ارائه اساسنامه شرکت و سایر مدارک خواسته شده به اداره ثبت شرکت ها از طریق ارسال پستی

4- مراجعه ی حضوری به اداره پس از تایید مدارک ارسال شده جهت امضا ذیل دفتر و تطبیق مدارک

5-چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی

 



 ثبت شرکت مهندسی عمرانی



  • بانک اطلاعات ثبتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی