بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

سامانه ثبت شرکت
اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند. و لاجرم دولت و در کنار آن شرکت های خصوصی به سمت بهره گیری از انواع مختلف فناوری های اطلاعاتی سوق پیدا کردند ، هرچند که در ابتدا تحولات ، موفقیت ها ، شکست ها ، چالش ها و مقاومت های فراوانی را از سر گذراندند. به اثبات رسیدن ضرورت و نقش سامانه های الکترونیکی ، و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمان ها در سطح جهان ، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را بر آن داشته تا از آن به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و مؤثر در امر تصمیم گیری بهره گیرند ؛ که سازمان “اداره ی ثبت شرکت ها” یکی از این سامانه هاست. اداره ی ثبت شرکت ها با استفاده ی سنجیده و آگاهانه از فناوری های اطلاعاتی سعی کرده تا با ایجاد این سامانه جدا از هموار کردن راه ، و ابزاری برای اثر بخشی و توسعه ی بیشتر ؛ به مبارزه با فساد و نظارت و شفافیت بیشتر هم کمک کند.

پس با توجه به اینترنتی‌شدن روند ثبت یک شرکت ، این کار دیگر کاری طاقت‌ فرسا نیست. با الکترونیکی شدن روند ثبت شرکت و مطالعه ی راهنمای سامانه ی ثبت شرکت ها می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید. این راهنما به چگونگی تهیه ی کلیه ی مدارک و اقدامات قانونی ثبت شرکت و پیگیری آن می‌پردازد.
اولین قدمی که می بایست برای ثبت شرکت تجارتی خود ، قبل از وارد شدن به سامانه بردارید ، مشخص کردن سهامداران و درصد سهام هریک از آن هاست. زیرا که صاحبان اصلی شرکت سهامداران اند که به نسبت سرمایه و آورده شان در سود یا زیان شرکت شریک اند. از طرف دیگر در گوشه ی ذهن تان به دنبال نام مناسب که حداقل تشکیل شده از سه جز باشد بگردید. و در کنار آن گواهی عدم سوپیشینه ی مدیران و بازرسین مدنظرتان را با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی ده ، قبل از ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها آماده کنید و گواهی برابراصل مدارک شناسایی شان را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید.

طبقه بندی موضوعی

شرایط و مراحل ثبت شرکت رایانه ای

چهارشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۳۴ ب.ظ

رایانه عبارتی فارسی است که جایگزین کلمه بیگانه کامپیوتر استفاده می گردد ،رایانه در واقع  ماشین پردازش‌های سبک و سنگین است و پردازش فرآیندی است که توسط رایانه روی داده‌های خام صورت می گیرد تا آنها را به اهداف استفاده کنندگان نزدیک نماید. این دستگاه امروزه چنان با زندگی بشر آمیخته شده که انجام بسیاری از امور را بدون آنها نمی توان تصور نمود و هر روزه نیز حجم استفاده از آن افزایش می یابد. بنابراین فعالیت در این رشته دارای داوطلبین بسیاری می باشد و خوشبختانه جامعه با بازار کار بسیار وسیعی در این زمینه روبرو می باشد.

 

در صورت تمایل به فعالیت در این زمینه توجه داشته باشید که پس از طی مراحل ثبت شرکت نرم افزاری دریافت مجوز از سازمان ارتباطات و اطلاعات فناوری الزامی می باشد .

 

جهت دریافت این مجوز با در دست داشتن مدارک و اظهارنامه ثبت شرکت درخواست خود را به سازمان ارتباطات و اطلاعات فناوری تحویل نمایید و پس از طی مراحل قانونی در صورت کامل بودن مدارک و احراز شرایط مجوز خود را جهت آغاز فعالیت دریافت نمایید. چنانچه اشاره شد ثبت شرکت و داشتن شخصیت حقوقی جهت اقدام به دریافت مجوز ضروری است .جهت انتخاب قالب تجاری مناسب جهت فعالیت در این رشته ، فعالیت در تمامی قالب ها امکان پذیر می باشد لکن مناسب ترین قالبها جهت این موضوع شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص می باشد.

 

مراحل ثبت شرکت نرم افزاری مسئولیت محدود و سهامی خاص

1- نخستین گام جهت ثبت یک شرکت ایجاد یک توافقنامه بین شرکاء و تعیین مسئولیت هر فرد می باشد .

 

2- انتخاب نام مناسب جهت شرکت، جهت این منظور می بایست پنج نام به ترتیب اولویت و رعایت قوانین رایج بر انتخاب نام  در فرم نوشته شود و مورد تایید تمامی شرکاء قرار گیرد.

 

3-تادیه میزان سرمایه لازم برای شرکت با توجه به قالب مورد نظر. تفاوتی ندارد شرکت با مسئولیت محدود باشد یا سهامی خاص برای ثبت هر دو شرکت باید یک میلیون ریال سرمایه در نظر گرفته شود با این تفاوت که در شرکت سهامی خاص باید حداقل 35 درصد از سرمایه در حساب شرکت در همان ابتدا سپرده شود.

 

4-تهیه اساسنامه برای شرکت سهامی خاص و شرکتنامه برای شرکت با مسئولیت محدود

 

5-تهیه اظهارنامه ثبت شرکت

 

6-گواهی عدم سوء پیشینه همه شرکا و یا سهامداران شرکت

 

7-تشکیل جلسه مجمع عمومی موسسین و تایید همه مستندات تهیه شده توسط همه شرکا و یا سهامداران

 

8-قبول مسئولیت اعضا هیئت مدیره در همان جلسه مجمع عمومی موسسین

 

9-تعیین مدیر عاملی برای شرکت که شرایط لازم را داشته باشد و ترجیحا سابقه فعالیت مفید در این حوزه و یا رشته تحصیلی مرتبط با ان را داشته باشد

 

10-تعیین نفراتی که صاحبین امضا مجاز شرکت برای اسناد مهم باشند.

 

11-تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و تایید همه شرکا در همه صفحات صورتجلسه

 

12-تشکیل جلسه هیئت مدیره و تعیین سمت ها و مسئولیت ها در شرکت

 

13-تنظیم صورتجلسه هیئت مدیره و دریافت امضا همه اعضا

 

14-تهیه درخواست و یا تقاضانامه برای ثبت شرکت توسط مدیر عامل و یا هیئت مدیره

 

15-ثبت درخواست ثبت شرکت در سایت اداره ثبت شرکت ها به همراه همه مدارک و مستندات شرکت و مدارک شناسایی همه شرکا و مدیران

 

16-تایید مدارک و درخواست ثبت شرکت توسط اداره ثبت شرکت ها( در صورت رد این درخواست دلایل این موضوع قابل پیگیری است)

 

17-مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و پرداخت هزینه های ثبت شرکت

 

18-ثبت نهایی شرکت در اداره ثبت شرکت ها و دادن شناسه ملی و شماره ثبت شرکت

 

19-پرداخت هزینه های اگهی شرکت در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار

 

20-درج موضوع و خلاصه شرکت در روزنامه رسمی دادگستری و و یک روزنامه کثیر الانتشار

 

در انتها پس از طی مراحل ثبتی لازم است جهت تشکیل پرونده دارایی، دریافت دفاتر پلمپ و کد اقتصادی اقدام نمایید و فعالیت شرکت خود را آغاز نمایید.




ثبت شرکت رایانه ای

  • بانک اطلاعات ثبتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی