بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

سامانه ثبت شرکت
اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند. و لاجرم دولت و در کنار آن شرکت های خصوصی به سمت بهره گیری از انواع مختلف فناوری های اطلاعاتی سوق پیدا کردند ، هرچند که در ابتدا تحولات ، موفقیت ها ، شکست ها ، چالش ها و مقاومت های فراوانی را از سر گذراندند. به اثبات رسیدن ضرورت و نقش سامانه های الکترونیکی ، و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمان ها در سطح جهان ، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را بر آن داشته تا از آن به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و مؤثر در امر تصمیم گیری بهره گیرند ؛ که سازمان “اداره ی ثبت شرکت ها” یکی از این سامانه هاست. اداره ی ثبت شرکت ها با استفاده ی سنجیده و آگاهانه از فناوری های اطلاعاتی سعی کرده تا با ایجاد این سامانه جدا از هموار کردن راه ، و ابزاری برای اثر بخشی و توسعه ی بیشتر ؛ به مبارزه با فساد و نظارت و شفافیت بیشتر هم کمک کند.

پس با توجه به اینترنتی‌شدن روند ثبت یک شرکت ، این کار دیگر کاری طاقت‌ فرسا نیست. با الکترونیکی شدن روند ثبت شرکت و مطالعه ی راهنمای سامانه ی ثبت شرکت ها می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید. این راهنما به چگونگی تهیه ی کلیه ی مدارک و اقدامات قانونی ثبت شرکت و پیگیری آن می‌پردازد.
اولین قدمی که می بایست برای ثبت شرکت تجارتی خود ، قبل از وارد شدن به سامانه بردارید ، مشخص کردن سهامداران و درصد سهام هریک از آن هاست. زیرا که صاحبان اصلی شرکت سهامداران اند که به نسبت سرمایه و آورده شان در سود یا زیان شرکت شریک اند. از طرف دیگر در گوشه ی ذهن تان به دنبال نام مناسب که حداقل تشکیل شده از سه جز باشد بگردید. و در کنار آن گواهی عدم سوپیشینه ی مدیران و بازرسین مدنظرتان را با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی ده ، قبل از ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها آماده کنید و گواهی برابراصل مدارک شناسایی شان را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید.

طبقه بندی موضوعی

شرایط ثبت شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات

يكشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۳۴ ب.ظ

فناوری اطلاعات و ارتباطات چیست؟

از دوران ما با عنوان عصر ارتباطات یاد می شود و این بدین معناست که امروزه بر قراری ارتباط و ارسال اطلاعات در سطح جهان به آسانی مهیاست . فن آوری ارسال اطلاعات و ارتباط جوامع در سال های اخیر گسترش بسیاری داشته است و همچنین دستخوش تغییراتی نیز گردیده است بگونه‌ای که امروزه داده‌ها و اطلاعات بسرعت و در زمانی غیرقابل تصور به تمامی نقاط جهان منتقل و در دسترس استفاده کنندگان قرار می‌گیرد.

اطلاعات منشا دانایی و بصیرت انسان هاست و نقش حائز اهمیتی در رشد و پیشرفت جوامع خواهد داشت ،بنا بر این هدف از بکار گرفتن فن آوری اطلاعات در جوامع افزایش اگاهی در انسان هاست . فن آوری اطلاعات دارای سه محور اصلی در علوم سخت افزار ، نرم افزار و فکر افزار می باشد و این موارد در کلیه عرصه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی مشهود است  . فن آوری اطلاعات را به بیان ساده می توان به بخش اصلی تقسیم نمود:

-فناوری : کاربردی کردن علم

-پردازش : مدیریت بر روی اطلاعات

-اطلاعات : داده های پردازش شده

و به طور کلی می توان گفت که فن آوری پردازش اطلاعات علمی است که از آن برای مدیریت و پردازش اطلاعات استفاده می گردد.

اهمیت علوم فناوری اطلاعات

امروزه بسیاری از امور توسط علوم فن آوری اطلاعات بسیار آسان تر و به صورت اتوماتیک انجام می پذیرد. کارشناسان این رشته در زمینه داده های حساس و ایجاد شبکه های کامپیوتری اختصاصی و مهندسی فعال هستند و پیشرفت آنان در این حوزه به اتوماتیک سازی فرآیند های زیر منجر گردیده است:

1-مدیریت تمام سیستم ها

2- تولید وتغییر اطلاعات حساس

3-توسعه فرهنگی و ارتباطات

4- روان سازی فرآیندهای تجاری و ارتقای به موقع

 شرح وظایف مجموعه های فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات

1-تهیه و تدوین طرح های جامع در زمینه شبکه ارتباطات بر اساس الزامات،نیازها،استانداردها،و ضوابط

2-فراهم کردن امکانات لازم جهت تامین نیازهای متقاضیان شبکه های خصوصی کلان

3-تهیه و تصویب دستورالعمل ها،ضوابط،معیارها و استانداردهای فنی و تخصصی مورد نیاز در زمینه تاسیس،توسعه،نگهداری و بهره برداری از شبکه ارتباطات

4-مدیریت،برنامه ریزی و پیاده سازی آموزش های تخصصی خاص به منظور توسعه مهارت های لازم

5- اقدام در جهت حفظ امنیت شبکه و حفاظت از حقوق مشترکان در چارچوب قوانین و مقررات کشور

6- عضویت در نهادها و انجمن های تخصصی ملی و بین المللی و شرکت در کنفرانس های مربوطه به منظور کسب و تبادل اطلاعات تخصصی ارتباطات

جهت ثبت شرکت فن آوری اطلاعات و ارتباطات ملزم به اخذ مجوز از وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات (شرکت مخابرات ) می باشید همچنین در ارتباط با  انتخاب قالب مناسب جهت ثبت این نوع شرکت می بایست اشاره نمود که شرکت فن آوری اطلاعات و ارتباطات در دو قالب شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود قابل ثبت می باشد.

شرایط ثبت شرکت فناوری اطلاعات سهامی خاص

1-مطابق ماده 3 لایحه اصلاحی قانون تجارت حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص 3نفر می باشد.(دو نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضا انتخاب شوند)

2-حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد(ماده 5لایحه اصلاحی قانون تجارت)

3-حداقل 35درصد از سرمایه می باسیت نقدا پرداخت شود

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت فناوری اطلاعات سهامی خاص

1-تصویر برابر با اصل مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی سهامداران،مدیران و بازرسان)

2-اصل گواهی عدم سوءپیشینه کیفری جهت اعضای هیئت مدیر،مدیر عامل و بازرسان

3-اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط ،در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد

4-اقرارنامه امضاءشده

 شرایط لازم جهت ثبت شرکت فناوری اطلاعات با مسئولیت محدود

1- در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکا حداقل 2نفر می باشد

2-حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود صد هزار تومان است

3-در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیر عامل شرکت شده و مدیر عامل اقرار به دریافت آن نماید.

مدارک مورد نیازثبت شرکت فناوری اطلاعات با مسئولیت محدود به شرح ذیل می باشد

1-کپی مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)

2- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

3- اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها

4-امضای اقرارنامه

 

 



 ثبت شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات

 


  • بانک اطلاعات ثبتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی