بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

بانک اطلاعات ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند.

سامانه ثبت شرکت
اینترنت امروزه با رشد روز افزون فرصت‌های بسیاری را برای بهبود فعالیت‌های گوناگون پدید آورده است که دولت ها نیز خود را از آن بی بهره نگذاشته اند. و لاجرم دولت و در کنار آن شرکت های خصوصی به سمت بهره گیری از انواع مختلف فناوری های اطلاعاتی سوق پیدا کردند ، هرچند که در ابتدا تحولات ، موفقیت ها ، شکست ها ، چالش ها و مقاومت های فراوانی را از سر گذراندند. به اثبات رسیدن ضرورت و نقش سامانه های الکترونیکی ، و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمان ها در سطح جهان ، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را بر آن داشته تا از آن به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و مؤثر در امر تصمیم گیری بهره گیرند ؛ که سازمان “اداره ی ثبت شرکت ها” یکی از این سامانه هاست. اداره ی ثبت شرکت ها با استفاده ی سنجیده و آگاهانه از فناوری های اطلاعاتی سعی کرده تا با ایجاد این سامانه جدا از هموار کردن راه ، و ابزاری برای اثر بخشی و توسعه ی بیشتر ؛ به مبارزه با فساد و نظارت و شفافیت بیشتر هم کمک کند.

پس با توجه به اینترنتی‌شدن روند ثبت یک شرکت ، این کار دیگر کاری طاقت‌ فرسا نیست. با الکترونیکی شدن روند ثبت شرکت و مطالعه ی راهنمای سامانه ی ثبت شرکت ها می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید. این راهنما به چگونگی تهیه ی کلیه ی مدارک و اقدامات قانونی ثبت شرکت و پیگیری آن می‌پردازد.
اولین قدمی که می بایست برای ثبت شرکت تجارتی خود ، قبل از وارد شدن به سامانه بردارید ، مشخص کردن سهامداران و درصد سهام هریک از آن هاست. زیرا که صاحبان اصلی شرکت سهامداران اند که به نسبت سرمایه و آورده شان در سود یا زیان شرکت شریک اند. از طرف دیگر در گوشه ی ذهن تان به دنبال نام مناسب که حداقل تشکیل شده از سه جز باشد بگردید. و در کنار آن گواهی عدم سوپیشینه ی مدیران و بازرسین مدنظرتان را با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی ده ، قبل از ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها آماده کنید و گواهی برابراصل مدارک شناسایی شان را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید.

طبقه بندی موضوعی

شرایط ثبت شرکت کامپیوتری

سه شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۴:۴۴ ب.ظ

hکامپیوتر و یا رایانه دستگاهی است با برنامه ریزی می تواند یکسری عملیات منطقی را به صورت خودکار به انجام برساند این بدین معناست این دستگاه های هوشمند مجموعه ایی گسترده از دستورات را پیروی می نمایند و وظایف مورد نظر را به  انجام می رسانند.

 

امروزه زندگی در جوامع دارای وابستگی بسیاری به کامپیوتر و علوم وابسته می باشد و این دستگاه های هوشمند نقش بسیار مهمی در پیشرفت های علمی و تکنولوژی  جوامع داشته اند. البته واضح است که امروزه همچنان ابعاد استفاده از علوم کامپیوتر رو به افزایش می باشد لذا افراد بسیاری مایل به فعالیت در این رشته و امور وابسته به آن می باشند.

 

در صورتی که مایل به ثبت شرکت رایانه ایی می باشید مطالعه این مطلب به شما عزیزان پیشنهاد می شود.

 

ثبت شرکت کامپیوتری (رایانه ای)

بنا بر تغییرات و تصمیمات اتخاذ شده در سال 1376 شرکت های کامپیوتری ملزم به اخذ مجوز از دبیر خانه شورای انفورماتیک نمی باشند و کافیست جهت احراز صلاحیت و تایین طبقه بندی به اتحادیه صنفی رایانه ای مراجعه نمایند.

 

جهت ثبت شرکت کامپیوتری در ابتدا می بایست مدارک شرکت را به  اتحادیه صنفی رایانه ای ارسال نمایید . این اتحادیه در مدت زمانی مشخص مدارک  لازم را پس از دریافت بررسی نموده و در صورت عدم مغایرت اقدام به تایید درخواست و صدور مجوز می نماید. این مجوز دارای یک سال اعتبار می باشد. در صورت تمایل جهت تمدید این مجوز، شرکت های کامپیوتری ثبت شده  ملزم به ارائه هر ساله اطلاعات حقوقی خود اعم از تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و اظهارنامه مالیاتی و… به اتحادیه صنفی می باشند . تا تمدید مجوز انجام گردد. در غیر اینصورت و عدم اقدام  مجوز فعالیت شرکت لغو خواهد شد.

 

دارا بودن شرایط ذیل برای شرکت های کامپیوتری و یا طراحی سایت و ثبت هاستینگ و سایر شرکت های از این قبیل برای عضویت در نظام صنفی رایانه ای لازم می باشد:

 

1-بنابر بند یک اساسنامه شرکت های کامپیوتری موضوع فعالیت شرکت می بایست یکی از رشته های مربوط مانند : نشر دیجیتال یا موضوعات خاصی در زمینه پشتیبانی خدمات و فروش سخت افزار و نرم افزارهای حسابداری باشد

 

2-مدیر عامل با مدرک حداقل کارشناسی داشته باشد. در  صورت مدرک دیپلم باید 8 الی 10 سال سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات داشته باشد .در صورتی که مدرک فوق دیپلم در زمینه کامپیوتر داشته باشد باید ۴ سال سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات داشته باشد و. در صورتی که مدرک فوق دیپلم وی مربوط به رشته های غیر از کامپیوتر باشد باید ۶ سال سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات داشته باشد.

 

3-مدیر عامل شرکت کامپیوتری: مدیرانی که سمت مدیر عاملی قبل از تشکیل نظام صنفی رایانه ای استان در شرکت خود داشته اند از این قانون مستثنی می باشند. همچنین شرکت هایی که موضوع فعالیت آنها فقط انفورماتیک بوده و مدیر عامل شرکت دارای شرایط تصدی پست مدیر عاملی شرکت رایانه ای باشد یعنی حداقل لیسانس در زمینه انفورماتیک باشد و یا دارای لیسانس در سایر رشته های فنی و مهندسی با حداقل سه سال سابقه کاری مفید در زمینه کامپیوتری باشد

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت های رایانه ایی (کامپیوتری)

1-کپی روزنامه رسمی آگهی تاسیس شرکت وکپی روزنامه رسمی آگهی آخرین تغییرات شرکت

 

2-کپی برگه احراز صلاحیت و رتبه بندی شورای عالی انفورماتیک

 

3- کپی شناسنامه مدیر عامل

 

4- کپی شناسنامه مدیر عامل

 

5-کپی آخرین اظهار نامه مالیاتی

 

6-کپی اساسنامه شرکت

 

همچنین در صورتی که شرکت رایانه ای تازه تاسیس می باشد، کپی لیست بیمه لازم است و در صورتی که لیست بیمه ندارد، نامه ای مبنی بر تمام وقت بودم مدیر عامل و اشتغال در شرکت می بایست ارائه گردد.

 

 

 

شرایط ثبت شرکت کامپیوتری

 


  • بانک اطلاعات ثبتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی