ثبت و تنظیم صورتجلسه شرکت
بعد از ثبت شرکت و گذرندان مراحل قانونی ثبت، قوانینی بر اداره شرکت حاکم می باشد که لازم الاجراست. یکی از مواردی که بعد از ثبت شرکت با آن روبرو می شویم، تنظیم کردن صورتجلسات شرکت ها می باشد.
صورتجلسه، یک نوشته ای است که در آن مشروح مکالمات و تصمیمات گرفته شده در یک جلسه مکتوب می شود و به امضای حاضرین می رسد. این جلسات و صورتجلسه های تنظیم شده می تواند در رابطه با تصمیمات داخل شرکت باشد ولی در مواردی ارجاع آن به اداره ثبت شرکتها ضروری می باشد. این موارد شامل:
*انتخاب مدیرعامل و یا مدیران جدید هیئت مدیره
*انتخاب و یا تمدید دوره بازرسین شرکت
*انتخاب روزنامه کثیر الانتشار برای شرکت
*تعیین نفرات جدید به عنوان دارندگان حق امضا در شرکت
*افزایش و یا کاهش سرمایه
*تصویب ترازنامه
*انحلال شرکت و نحوه تصویه و مدیر یا مدیران تصویه
*خروج و ورود سهامدار و یا شریک جدید با نقل و انتقال سهام و یا سهم الشرکه
*تغییر آدرس شرکت
*تغییر موضوع شرکت
*تاسیس شعبه و یا نمایندگی
*تبدیل شرکت به شخصیت حقوقی دیگر
- ۹۷/۰۸/۱۰